Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp til ADHD problem!

Redigeret 22 marts, 2012, 15:55 i ADHD
Hej folk på Netdoktoren

Jeg er en dreng på 17 år og er bange for at jeg har ADHD. I den seneste periode har jeg læst meget om ADHD og fundet frem til at jeg har mange af symptomerne for at have ADHD. De symptomer jeg har er: "Koncentrations besvær, bliver let irriteret (humør svingninger), kan ikke rigtig gøre en ting færdig før jeg starter på den næste, hukommelsen, jeg glemmer let, har svært ved at sidde stille i længere tid (1 time, er ca mit max) og så er jeg generelt bare dårlig til at holde fokus i f.eks. skoletimerne og til eksamenerne.
Jeg har tænkt mig at få det undersøgt, men ved ikke rigtig hvor jeg skal få det gjort, om jeg skal opsøge egen læge eller om det i det heltaget bare ville være dumt at gå i gang med at opsøge det.

Tak på forhånd for svar :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej.

    Jeg er 38 år og har en dreng på 14 år som har haft ADHD siden han 2.år og en dreng på 7 år som også måske har det,jeg selv har gået og haft det lige som dig og da det kan være arveligt blev jeg selv testet af en psykiater og det resulteret i at jeg haved det,så jeg syndes du skal kontakte din egen læge og få en henvisning til en psykiater eller psykiatrisk afd på Bispebjerg.

    Håber dette kunne hjælpe

    De varmeste tanker her fra. mvh heidi.
Log in eller Registrér for at kommentere.