Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er jeg gravid o;

Hej.
Jeg er en pige på snart 17 år, jeg vil gerne være gravid men min kæreste vil gerne vendte lidt, jeg er godt nok rigtig dårlig til og tag min p-piller og har ikke taget dem i 2-3måneder men min menstation har været nogenlunde som det skulle. Men selvom jeg ikke får taget mine p-piller dyrke mig og min kæreste ubeskyttet sex, og han kommer oppe i mig, og sådan har det været i de 7 måneder vi har været sammen. Men her på det sidste har jeg haft utrolig mange symptomer på at jeg er gravid men har lige taget en test i dag her ved 16:30. Den vidste negativ. Og har haft min menstruation for nogen dage siden men slet ikke som det plejer. Har haft en underlig stikke i maven også

Symptomerne er:
Kvalme, hovedet, ømme bryster men faldet igen, ondt i ryggen, skal tisse meget tit, og kan ikke sove en nat igennem uden og skulle op og tisse mindst 1 gang, sådan har det aldrig været før, for plejer og tisse lige indet jeg går i seng. Har lidt humør svinger men det kun engang imellem, jeg er meget oppustet, er meget træt og kan sove hele tiden hvis det stod til mig, bliver meget hurtigt en.
Håber i vil svare mig, og evt fortælle mig hvad jeg skal gøre osv. Tak på forhånd
Hilsen den lidt urolige. s:

Ps. Undskyld stavefejlene.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Måske, måske ikke...

    Måske er du gravid, og havde lidt blødning, hvilket nogle har, og producerer endnu ikke nok hormon til at det kan måles. Måske har du haft en tidlig abort, hvilket utroligt mange får, og det var derfor din blødning var mærkelig. Eller måske havde den anderledes blødning intet at gøre med graviditet...

    Jeg syntes, at du skal ringe og få en tid hos lægen.

    Hvis du er gravid, skal du snarest finde ud af om du skal have barnet (der er en reel risiko for, at du skal være enlig mor - af to grunde; det er sjældent nogen bliver sammen med den de er sammen med som 17-årig og for det andet fordi din kæreste ikke har ønske om at skulle have barn) eller have en abort.
    Hvis du ikke er gravid, skal I tale om prævention med lægen. Der er jo ingen grund til at gå og tage p-piller (hormoner), hvis man alligevel ikke tager dem rigtigt. Og det er virkelig uansvarligt at have sex uden prævention (hvilket I har når ikke p-pillerne tages korrekt) når man ikke er klar til børn. Du tror godt nok at du er klar, men din kæreste er ikke.

    Ved din kæreste overhovedet, at du ikke tager p-pillerne korrekt?

    Få ringet til lægen.
  • Indstillinger
    Tak, vi har snakket om hvis jeg blev gravid skulle vi ikke have en abort, for er virkelig imod fra min egen side af, men hvis andre træffer det valg er det jo deres valg jeg vil bare ikke have en. Og han har to børn fra et tidligere forhold..
Log in eller Registrér for at kommentere.