Hjem Smerte Åben debat om smerter

smerter i ryg, skulderbladet, skulder og nakke.

Redigeret 15 september, 2015, 09:34 i Åben debat om smerter
Jeg er en ung fyr på 19 år, har altid dyrket en masse idært så som løb, svømning, letberørings karate, badminton, vandpolo og styrketræning samt kredsløbs træning i fitnesscenteret. Men min aktivitet ved løb og styrketræning som jeg primært gør nu (nærmer gjorde) har pt. mere eller mindre være på pause det sidste halve år pga. smerter i ryg især ved lænden, ved højre skulderblad, ved højre skulder og i nakken.
Sympomerne er der ikke hele tiden og det er heller ikke altid at jeg får hovedpine pga. spændingerne, men det genere mig rigtig meget, fordi at det begrænser mig føler jeg.
Nu går jeg i gymnasiet 3 år og her får jeg tit smerter i nævnte områder ved længer siddende + stillede siddende arbejde. men Især når jeg har været i fitnesscenteret har jeg haft smerter.
Når jeg har prøvet at lave øvelser som brystpres føler jeg at min højre skulder sidder helt fremme og ikke vil sidde rigtigt. I venstre side føler jeg ingen ubehag og her trænes brystmusklen som den skal.

Ud over det jeg lige har beskrevet så føler jeg mig mange gange skæv i ryggen især efter rygbøjninger og ved mavebøjninger føles det kun som om at det er mavemusklerne i venstreside og rygmusklerne som bliver trænet. i øvre ryg er det som om at jeg i højre side "buler" helt ud - Hvis jeg kigger mig i spejlet fra venstre er rygsøjlen mere lige (lidt s-formet som ser naturligt ud) end hvis jeg kigger mig fra højreside af, hvor jeg har en stor "s-form/kurve" (mere lændesvaj i højreside end i venstreside og mere "udbulende" ved øvre ryg i højreside end i venstre side).

Jeg har aktivt prøvet at gøre noget ved problemet/problemerne. Først været hos læren som henviste mig til fysioterapeut. Her blev der ikke gjort særlig meget ved mig andet end jeg fik nogle øvelser, som jeg stadigvæk laver men som ikke rigtigt hjælper noget. Herefter har jeg selv henvendt min ved kiropraktor, akupunktør, massør og kranio sekral terapi. Desuden husker jeg mig hele tiden selv på at have den rette holdning - ikke svaje for meget i lænden, bækkenet frem, ryggen rang, skulderne tilbage, brystet en smule frem og hoved samt nakken tilbage. På den korte bane har det hjulpet men fakta er at jeg stadigvæk efter utallige behandlinger er generet af mine problemer og jeg aner faktisk ikke mere hvad jeg selv skal gøre for at slippe af men mine beskrevne problemer og det fylder snart så meget i min hverdag at jeg hele tiden generes af det.

Kommentarer

  • Hej

    Jeg har det præcis på samme måde. Jeg har også prøvet fys og kiroprakter, hvilket kun har hjulpet lidt, jeg synes stadigvæk min skulder sidder helt frem. Har du fået dine problemer? hvis ja hvordan har du gjort?
Log in eller Registrér for at kommentere.