Hjem Kvinder PCO

Hvad skal jeg spise når jeg har PCOS, og vil gerne ha børn?

Redigeret 7 september, 2014, 05:10 i PCO
Jeg er en 25 år gammle pige, som har pcos. Og jeg vil gerne ha børn snart, helt uden hjælp fra lægen, om jeg kan, men jeg er desværre overvægtig, og har en BMI på 26. Jeg ved godt at om jeg taber mig, forhøjer jeg mine chancer at blive gravid uden hjælp.


Nu vil jeg gøre "frugtbar", og ha en baby :)

Hvad er en pcos venlig kost, som jeg læser er meget god ( kan dog desværre ikke finde en hjemme side hvor der står noget om det? Og er det rigtigt når man har pcos, skal man holde sig fra sukker helt, fordi er mere dårligt for kroppen, når man har pcos?

Er der nogen der har hjemmesider på pcos som er virkelig gode? :)

Kommentarer

  • Hej Pige 25

    Jeg kender ikke noget som helst til PCO, men jeg ledte efter andre oplysninger forleden dag, og da faldt jeg over noget, du måske kan bruge:

    http://www.pcoinfo.dk/Ny-med-PCOS/Behan ... st-og-PCO/

    Jeg har engang læst den bog, som anbefales, nemlig bogen ”Harmoniske hormoner” af Mia Damhus, og sådan som jeg husker det, virker Mia Damhus troværdig og kompetent.

    Nu kan jeg se, at mit link faktisk henviser til oplysninger fra en PCO-forening. Her er et link til forsiden:

    http://www.pcoinfo.dk/

    Jeg håber, at mine links kan være dig til hjælp. Held og lykke med det!

    Kameliadamen
  • Hej.

    Nu ved jeg ikk om du har fået svar på dit spørgsmål, ellers så kan jeg komme med et i hvert fald.
    Jeg er 26 og har også pco. Du skal spise mange fuldkorn og holde dig væk fra hvidt brød, sukker og pasta.. vælg alle fuldkornsformerne (fuldkornspasta, brune ris osv...)

    Her ud over kan jeg anbefale zoneterapi eller akupunktur når i nu gerne vil være gravid.

    Jeg håber det kan hjælpe lidt... taler af egene erfaringer :-)

    Mvh Monica
  • Hej.

    Jeg har selv PCOS og haft det i 5 år. Det har det hjulpet på mine humorudsving, acne m.m. at styrketræne 3 gange om ugen af 1 1/2 times varighed kombineret med KISS-kost.

    Jeg kan derfor klart anbefale bogen: "Spis dig rask" og "Spis dig i Balance" samt "Spis dig gravid", hvor du kan læse om hvad kostens elementer gør ved kroppen, når man har PCOS . I bøgerne er der opskrifter på forskellige retter, der ikke inkludere hurtige kulhydrater, men derimod langsomme samt lidt mere sundt fedt og protein.

    Jeg har også modtaget kombineret Akupunktur og Zoneterapi kombineret inden at det har båret frugt.

    Af erfaring kan jeg sige, at en god idé er, at indstille dig på, at det ikke er sikkert, du kan blive naturligt gravid trods vægttab. Endvidere at det kan tage mange år før, der opnåelse graviditet.

    Det skal siges at jeg udover ovenstående får maks dosis Metformin og har tabt mig 23-24 kg, så jeg nu er helt normalvægtig med et BMI på 20/21.

    Håber du kan bruge det til noget.

    M.v.h. Benedikte
Log in eller Registrér for at kommentere.