Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ophør med seroquel !

Redigeret 7 marts, 2012, 10:18 i Personlighedsforstyrrelser
Hej, jeg er en pige på 21 år og har taget seroquel i nu 4 år. Jeg er brat stoppet med at tage dem siden igår. Ville bare lige hører om der nogle der ved hvordan og hvorledes det vil være, symptomer osv. på ophør, eller om det overhovedet er en god ide at bare stoppe fra den ene dag til den anden. Jeg har været helt oppe på 1200mg i sin tid, men har taget 200 mg. i nu næsten 6 måneder.
Tak på forhånd.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er helt sikkert IKKE en god idé bare at stoppe fra den ene dag til den anden.
    Du kan få både fysiske og psykiske symptomer som reaktion.

    Jeg vil klart anbefale dig at tage dine piller i dag, og så kontakte din behandler og få lagt en nedtrapningsplan.
    Tag en dyb indånding og bevar tålmodigheden den tid det tager at komme længere ned i dosis på den rigtige måde (i samråd med din behandler).
  • Indstillinger
    Mange tak for dit svar og tak for at du vil tag dig tid til at svarer på mit indlæg, meget sødt af dig :). Men jeg tror at jeg tænker 200 mg ikke er så meget alligevel og vil ikke komme med de helt store ophørssymptomer. Tænker jeg rigtigt eller er 200 mg også en mængde jeg bør trappe ned med gradvis? .
  • Indstillinger
    Jeg tror en professionel er bedst til at give svar.
    Jeg stoppede i sin tid fra den ene dag til den anden med 100 mg. og jeg sov stort set ikke i flere dage, havde kvalme og hovedpine og var generelt utilpas.
    Vil til enhver tid anbefale alle at gøre det i samråd med behandler. Eller som minimum fortælle behandleren at du er stoppet.
    Det er også vigtigt at have tæt kontakt til behandleren så denne kan hjælpe en med at se om man får symptomer efterfølgende. Man tager jo medicinen af en grund :)
Log in eller Registrér for at kommentere.