Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Store bryster

Redigeret 7 maj, 2012, 15:37 i Åben debat for kvinder
Hej alle.
Jeg har et problem, som mange nok ville elske at have. Mit problem går på at jeg er en ret lille pige, på 158 cm og 57 kg, men jeg bruger en bh størrelse på 65k.
Mit problem er så, at min ryg begynder t gøre meget ondt, og mine bryster begynder at irritere mig, især når folk kommenterer på dem. Jeg er kun 16 og det er meget tidligt at have så stor en barm synes jeg selv. Men jeg ved ikke om jeg ville fortryde det, hvis jeg fik en reduktion?
Hvad ville i gøre i min situation? Og har i nogle generelle råd?
Mvh nikita
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    LIVET KAN VÆRE SVæRT ---INDTIL MAN FÅR DET LÆRT ---

    nogle vil have store bryster og giver mange penge for det ----
    andre vil have mindre bryster ----


    men helt alvorligt ---findes der ikke BH med støtte ...
    har du været i en spicial forretning ---

    der kommer måske nogle gode bud ---
  • Indstillinger
    Du er kun 16 år, så du skal under ingen omstændigheder gå alene med dette problem.

    Jeg vil foreslå dig at først tale med din mor om, at du er ved at have problemer med din ryg. Du kan faktisk udvikle alvorlige rygproblemer, når du har sådan en tyngde at bære på hele tiden, hvorfor det er vigtigt, at du får hjælp til at få den rette støtte.

    Derfor bør du, og meget gerne sammen med din mor - eller en anden voksen, som står dig nær - kontakte din læge, så dit problem kan blive professionelt vurderet.
  • Indstillinger
    Jeg har været inde i mange forretninger, og de har aldrig i min størrelse, bestiller fra England :-)
    Jeg har en tid ved lægen i morgen, skal ind og snakke om mine muligheder. Problemet er bare at mine forældre ikke vil gå med til en operation, de siger:'du er lavet som du er, og det er smukt, tænk på alle dem der misunder dig, det kan der ikke blive tale om.' og så går de, så tror ikke jeg kommer igennem der :/
  • Indstillinger
    hvorfor har ingen forretninger en BHi din størelse ----jeg forstår dine forældre ---du er jo ikke udvokset endnu ...du kan godt nå at blive højere ---og du bliver ældre ---så vil dine bryster passe til dig ----vent og se tiden an --
  • Indstillinger
    Det er rigtigt nok, at man skal lære at acceptere den måde, man er skabt på, men hvis du har rygproblemer, er det altså nødvendigt at finde ud af, hvorfor du har det.

    Det er det, du bør have fokus på ved lægen, altså at du har problemer med din ryg, og måske også det, du skal fortælle dine forældre, og du bør nok bede dem om at tage dig seriøst. Du må gerne hilse dem fra mig og sige, at de ikke kan være bekendt bare at gå deres vej, når du gerne vil tale med dem om et alvorligt problem, du døjer med.

    Det er muligt, dine rygproblemer skyldes noget andet, og naturligvis skal der først og fremmest arbejdes på, at dine problemer kan løses af anden vej end operation. F.eks. kan du få en henvisning til en fysioterapeut, der kan lære dig nogle gode rygøvelser, og hvis problemet kan løses af den vej, vil det naturligvis være det bedste.

    Jeg tror sådan set heller ikke, din læge vil henvise dig til en operation, før du er helt udvokset, hvis det skulle vise sig at være dine store bryster, der er problemet.

    Men - man har altså hørt om, at nogle udvikler så store bryster, at de netop giver alvorlige rygproblemer, og derfor bør du naturligvis tages seriøst.
  • Indstillinger
    Mange tak for svaret.
  • Indstillinger
    Hej Nikita!
    Hvis du har mod på det vil jeg stærkt anbefale dig at få en brystreducerende operation. Hvis dine forældre ikke vil bakke dig op i den beslutning nu må du jo vente til du bliver 18 og må bestemme selv.

    Jeg er selv ret bystsvær men åbenbart ikke så meget som dig er 80 H og jeg har en del problemer p.g.a. det. Jeg har ofte nakke smerter og har med årene udviklet en uheldig kropsholdning hvor jeg skyder nakken fremad og har udviklet noget ektra væv ved de nederste nakkehvirvler så jeg har fået en lille pukkel.
    Jeg har månedlige migræne anfald p.g.a. spændingerne og ja jeg lyder vist som en på 70 men jeg er kun 40 år.
    Idag har jeg for højt BMI til at kunne få operationen, men når jeg har tabt nok vil jeg gerne have operationen lavet. JEG SKULLE BARE HAVE GJORT DET FOR 20 ÅR SIDEN.
    Hils gerne dine forældre fra mig og sig at de skal tænke på de gener du får og har kan ødelægge din krop og dit velvære. Held og lykke med din beslutning.
  • Indstillinger
    Jeg kender godt problemet! Jeg er 156 høj og bruger 70K og er kun 17, så er virkelig bange for at de vokser mere. Det underlige er at min mor kun bruger en B-skål og det samme med min mormor. Nogle gange føler jeg mig så unormal, fordi ingen andre har lige så store bryster.
  • Indstillinger
    Ja men står i præcis samme situation, er en 65K hvilket gør det endnu sværere at finde bh'er. :/ men du er ikke alene, nogle gange vil jeg faktisk bare gerne snakke med nogle der har det på samme måde.. Mine veninder klager jo over deres bryster hvis de bare er i en c-skål og det gør mig faktisk lidt indelukket.. Også når
    Mine veninder kan fonde på at kæfte op om min størrelse :-)
  • Indstillinger
    Ja, præcis! Jeg går i gymnasiet og hende med de andenstørste bryster i min klasse bruger en C-skål. Og da jeg startede der ville alle vide om de var ægte. Selvfølgelig er de det! Jeg er 17!

    Har du også problemer med idræt og sådan?
Log in eller Registrér for at kommentere.