Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

1,5 år uden menstruation

Redigeret 23 november, 2012, 06:47 i PMS og menstruation
Hej alle.

Jeg stoppede med p-piller for 1 år og 3 måneder siden.
Jeg har derefter ikke set skyggen af min menstruation.
jeg har været ved lægen og få en gynækologisk undersøgelse for 4 måneder siden, og alt skulle være som det skulle være.

men kan det virkelig passe at det tager så lang tid om at komme tilbage?

der er jo snart gået halvandet år?

på forhånd tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja det kan godt tage lang tid især hvis du har taget p-piller i mange år uden stop. For giften skal helt ud af kroppen først. For før fik du kunstig blødninger med p-piller så det vil tage tid før du får din rigtige mens igen. For nogle kvinder kommer det hurtigt lige efter p-piller stop, for andre tager det tid så det er forskelligt fra kvinde til kvinde hvordan p-piller påvirker dem. Når det hele ser normalt ud kan du ikke gøre andet end at se tiden an.
  • Indstillinger
    Hej.

    Nu er det længe siden du har skrevet dit debatindlæg, og håber selvfølgelig også din menstruation er kommet igen. Men vil bare fortælle dig at jeg selv har gået 1 år, stoppede sidste år og den er først lige kommet igen. Det er så frustrerende, vil aldrig nogensinde anbefale nogen at tage p-piller, det er det rene gift.

    Venligst Charlotte
  • Indstillinger
    Efter 2 år, har jeg fået min første menstruation :D en varede i tre dage med meget lidt , så nu må vi se om den kommer igen om en måned.

    et er i hvertfald helt sikkert. jeg starter ikke på piller igen !!!!
  • Indstillinger
    Når man får p-piller (p-midler i det hele taget) ved lægen, så er der ingen grænser for, hvor fantastiske de er. Man bliver oplyst om, at der simpelt hen slet ikke er nogen bivirkninger - de uddeles så kritikløst at lægen overhovedet ikke finder på at spørge ind til sin patient, og derfor heller ikke interesserer sig for, om den medicin nu ER den rette.

    Unge piger, der ikke en gang er færdigudviklede, kommer til læge og har måske smerter ved menstruation - hun får bare p-piller for noget, der i de fleste tilfælde kunne løses med nogle gode øvelser.

    Det påstås også at man bare kan tage denne medicin uden pause i mange år. Hvis man føler sig utilpas og får en fornemmelse af, at det kan være den medicin, der er årsagen, så bliver man nærmest "truet" og får besked om, at det i hvert fald ikke er derfor, og hvis man stopper, så vil man få det meget værre.

    Derfor går masser af kvinder og er småutilpasse uden at vide hvorfor.

    Nogle kvinder oplever at de begynde at pletbløde, og hvad gør lægen? Jo - udskriver straks nogle stærkere hormoner, så kroppen kan blive "bedøvet" igen, og natruligvis uden på nogen måde at undersøge evt. årsag.

    Der findes simpelt hen ikke nogen fejl ved disse p-midler.

    Når man så har taget disse piller i mange år og stopper fordi man f.eks. gerne vil have barn, så oplever flere og flere, at menstruationen udebliver, og der - først der, får man at vide af lægen, at "nåh ja - det kan da tage sin tid for kroppen at få alle de hormoner ud igen".

    Problemet er, at flere og flere kvinder jo er godt oppe i 30-erne før de tænker på barn, og der er de i forvejen oppe mod "uret" rent biologisk, og har derfor ikke helt "råd" til at skulle vente i årevis.

    Jeg KAN simpelt hen ikke gennemskue, hvorfor læger er så begejstrede og så fuldstændigt kritikløse mht denne medicin, at de ikke giver sig tid til at forklare kvinderne, hvad de i bund og grund er oppe mod.

    Jo - de fleste har det godt med p-midlerne og oplever heller ikke problemer med det - men det er de fleste, ikke allle, og som jeg forstår det, så er det flere og flere, der netop oplever problemer.

    P-piller (midler) er givet en god ting - men burde altså kun være i perioder, hvor efter man så holder nogle gode pauser på et års tid f.eks. inden man begynder igen. På den måde kan man selv finde ud af, om denne medicin er god for en eller ej.
Log in eller Registrér for at kommentere.