Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kropslugt HJÆLP!

Redigeret 18 december, 2013, 20:10 i Teenagere
Jeg er en 16 årige gut der virkelig er træt af livet!

Jeg har det problem at jeg sveder utrolig meget, både på hænder, fødder, ansigtet og armhulen. Men noget at det værste er, at jeg ikke selv kan lugte mig lugt. Jeg har brugt formuer på en masse forskellige deodoranter og har stadig ikke været heldig ( En 20 styks ). Jeg vil virkelig bare gerne leve et normalt liv uden at lugte, vil bare gerne være ligesom alle de andre unge.

Hver gang jeg er sammen med mine venner, føler jeg mig usikker hver gang de lugter til sig selv, fordi jeg er ret sikker på at det er mig der lugter. Når jeg går en tur i byen, kigger alle folk underligt på mig og jeg er begyndt at blive hjemme.

Så er i ikke virkelig søde at gøre min hverdag så meget nemmere!

ABS

Kommentarer

  • Indstillinger
    hej ..
    den kropslugt du beskriver ! kan du sætte lidt mere ord på den ?
    lugter den surt eller sødligt,brændt kød,eller kemisk osv ?

    det kan være fødevarer du ikke omsætter rigtigt og så bliver i kroppen som en slags tokssiner (giftstoffer) eller de såkaldte ketoner som kan lugte rigtig harsk !
    ketonstoffer kan din læge teste på 5min med en stiks..
    spiser du medicin ?
    drikker du nok væske ?

    det at du sveder meget kunne være et for højt stofskifte !
    men også noget nervøst som sætter svedproduktionen igang.
    mvh RENE HANSEN
  • Indstillinger
    ReneHansen

    Problemet er bare at jeg ikke selv kan lugte min lugt... Men føler at jeg lugter, da folk kigger underligt på mig.

    Jeg dyrker 1½ times hård fodbold træning hver dag, så jeg holder mig igang.
  • Indstillinger
    okey..
    du går udfra eller er temmelig sikker på ,at al den sved må lugte ?

    sådan forstår jeg dig nu håber det rigtigt !
    det nok logisk at man vil forbinde stor svedtendens med lugt.
    det behøver slet ikke være tilfældet.. sved kan i mange tilfælde være med en masse "salte" og uskyldige affaldsstoffer som ikke har nogen særlig lugt..

    men :omvent kan sveden også lugte fælt" måske surt eller gammelt ..
    det hvis man feks har lidt uorden i hormon balancen feks kan mænd og store drenge
    også have formeget mandligt testoterron som er det manlige kønshormon
    og mange former for medicin kan udskille rest "stoffer til blodbanen og dermed også sveden ,som kan påvirke lugten fra sveden..
    jeg syndtes du skal gå til din læge og få en hendvisning til en hudlæge eller neurolog som sikkert vil kunne finde årsagen og så have muligheden for hjælpende behandling ,,
    at købe sig fattig i feks :aluminiums deo er / alun deo sten osv det ikk altid det batter"
    håber du hjælper dig selv ved at få kigget på det
    mvh RENE
  • Indstillinger
    Hej

    Jeg har også det her problem (og kan slet ikke lugte det selv), og vil faktisk gerne mødes med dig for at tale tingene igennem, hvis du er interesseret.

    Mvh.
Log in eller Registrér for at kommentere.