Hjem Hjerte og blod Blod og blodsygdomme

Dårlig blodtilstrømning til ben

Redigeret 4 marts, 2012, 17:55 i Blod og blodsygdomme
Hej Netdoktor

Jeg gik på gymnastik efterskole for 2 år siden, og det sidste år bøvlede jeg med slemme smerter i læggen når jeg skulle gå, løbe eller hoppe. Det er ikke blevet det mindste bedre, kan stadig ikke løbe eller gå længere ture. Jeg synes efterhånden jeg har prøvet alt. Hvis jeg løber, går der et par 100 meter, hvor min læg så bliver helt spændt og syrer helt til, og det gør virkelig ondt, og skal holde pause, hvor det så forsvinder efter lidt tid, og jeg kan gå tilbage stille og roligt. Jeg har været ved ortopæd, som mente det var min akillessene, hvilket hverken jeg eller min praktiserende læge var enig i. Har efterfølgende været ved fysioterapeut som snakkede om at min blodtilstrømning til benet kunne være for dårlig. Undersøgte det derfor lidt, og stødte på "åreforkalkning", som kunne forårsage den dårlige tilstrømning af blod til mit ben.. Ville bare mene, det kun var ældre mennesker, hvor problemet kunne opstå.. Er det muligt, at kunne få problemer med åreforkalkning i bare en alder af 18 år eller er der andre muligheder? Jeg er ikke overvægtig og synes jeg er fint aktiv med det som jeg kan med mine ben.. Jeg spiser dog ikke særlig varieret, og min kost er nok ikke den sundeste, så ved en start ville være at omlægge min kost.
Er efter 3 år ved at være ret så desperat og vil gøre alt for at komme problemet til livs.
Tak på forhånd

Kommentarer

  • det er ikke lægen du har kontakt til ---det er debat forum --som er godt ...men vi.må ikke behandle folk --men give gode råd

    og mit råd til dig er --du skal gå til din læge og få undersøgt --hvad der er galt med dine ben ---på mig virker det som du har noget forsnævring i dine årer ---
    lad os høre hvad din læge siger om det
Log in eller Registrér for at kommentere.