Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Underlivs problemer

Redigeret 28 februar, 2012, 04:03 i Åben debat for kvinder
Hej ALLE!
I slutningen af januar vågnede jeg op med en slem slem kløe, da jeg aldrig har prøvet det før gik jeg straks til min mor og hun sagde vi kunne prøve med A38 – det gjorde jeg så og det hjalp. Starten af februar kom jeg på pencillin, da jeg fik piller for infektion, og efter det er der problemer igen, men denne gang er det ikke kløe, men det svir og stikker på en mærkelig og irriterende måde og mest når det er varmt. Fx hvis jeg dyrker sport, sidder med benene på kors og sådan.. Mit udflåd er hvidt men der er ikke meget af det og det er ikke grumset. Det er RIGTIG irriterende og vil helst undgå læge – så vil høre om i kan hjælpe?

Hilsen en pige på 18 i nød :-(

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ubalance i skeden er en meget hyppig bivirkning ved penicillin - jeg vil næsten tro, det står som almindelig bivirkning på indlægssedlen - også selv om du har fået penicillin netop for betændelse i de dele.

    Jeg foreslår, at du køber nogle f.eks. Vivag på apoteket og følger den kur, der er beskrevet på produktets indlægsseddel. Så vidt jeg husker, skal du stikke en kapsel op ved sengetid i en uges tid.

    Dog - hvis ikke det hjælper, bør du naturligvis opsøge læge igen, men det er også beskrevet i indlægssedlen.
  • Indstillinger
    Har godt læst det kan være ubalance, hvad er så bedst - vivag eller canesten?

    - Det skal lige siges det ikke var infektion i skeden jeg fik pencillin for, men fordi jeg havde lav antal hvide blodlegmer. TAK for dit hurtige svar! :)
  • Indstillinger
    Tja, min erfaring er Vivag - andre vil måske sige Canesten; det er vel en smags sag, men prøv at beskrive din situation helt nøjagtigt på apoteket, så kan man sikkert rådgive dig der til det, der vil være bedst for dig.
  • Indstillinger
    Tror jeg vil gøre det som du siger :)
    Når du bruger Vivag, hvilke er det så? med hylster eller hvordan? :)
  • Indstillinger
    Næ - det er bare nogle kapsler jeg stikker op med fingeren - men spørg som nævnt på apoteket, om hvad der bedst for dig i din situation.
Log in eller Registrér for at kommentere.