Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Nakkeoperation.... smerter bagefter????

Redigeret 18 juni, 2012, 15:43 i Diskusprolaps
Hej.
Jeg er opereret for nakkeprolaps C6/C7, her i januar 2012. De er gået igennem forfra på venstre side. De havde problemer med at komme ind, da jeg har struma. Så min skjoldbrugskirtel var i vejen. Den er blevet ultralydscannet, og den er min. 5 gange større end normalt. Så jeg skal til Odense og ha´ den undersøgt yderligere.
Mit spørgsmål er....efter operationen har jeg enormt mange smerter i højre arm. Op over skulder. Den første uge gik godt, men her efter, er det bare blevet værre og værre. Jeg fik en såkaldt cage ind.

Jeg kan så at sige ikke bruge min arm. Er der andre der har været udsat for det????

Jeg skal til undersøgelse igen i Århus. Havde en tid i fredags, men den blev desværre aflyst, da lægen var syg :( øv øv øv...
Men jeg har et håb, om det "bare" er nerverne der spiller et puds????

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det lyder uhyggeligt at du er blevet opereret i nakken inden, du har fået fjernet den store skjoldbruskkirtel. Du bør for din egen skyld omgående anmelde resultatet af operationen på: http://laegemiddelstyrelsen.dk/da/topic ... anket.aspx

    Hvor er din operation foregået?

    Venlig hilsen

    Hanne
  • Indstillinger
    Jeg er blevet opereret 2 gange i nakken. 1. gang havde jeg også problemer med smerter og fortsat sovende fingre/følelsesløshed i en enkelt finger. Jeg kontaktede sygehuset, som for talte mig, at det var normalt, at operationsområdet var hævet i et godt stykke tid efter operationen. Var problemerne ikke væk efter ca. 2 mdr. skulle jeg kontakte dem igen, men det blev ikke nødvendigt, for generne forsvandt ganske rigtigt.

    kh. Habil15
  • Indstillinger
    Hej Hanne.

    Ja jeg havde helt glemt mine indlæg her....det er jo længe siden nu.
    Min arm er blevet bedre, men ikke helt ok endnu. Jeg er startet på et nakkehold, og det er jeg glad for. Har været ved lægen, og det er nerverne der arbejder sig frem, efter de har været i klemme i så lang tid..
    Ang. min struma, skal jeg har en radioaktiv jodbehandling her den 29. maj. Jeg fik valget mellem en operation eller jodbehandlingen. Jeg orker ikke flere operationer... (blev også stivgjort i TH 7 - 10 i marts 2011)
    Den, min skjoldburskirte,l vejer 93 gr...en normal 20-25 gr. Så jo den er stor ;)
    Jeg forstår ikke helt dit svar Hanne..det med jeg skal melde min operation?? han opdagede jo først, den var så stor, da han havde åbnet...Jeg vidste det godt, men havde ikke oplyst noget om det, da jeg troede det ikke var et problem.
    Det jeg er mest ked af, er at OUH ikke opererede mig, da jeg lå med 2 prolapser i lænden i 2009. Dét er gået udover min blærefunktion. Jeg skal tømme mig selv min. 1 x pr. døgn. Prolapserne ér væk, men skaden ér sket, og kan ikke helbredes. Dét synes jeg er pisse træls. Og har da også tænkt mig at klage over det..ved bare ikke helt hvordan????
    Sikke et møgvejr vi har i dag :(
  • Indstillinger
    Kære Lena

    Da jeg læste dit indlæg, faldt det mig straks ind, at den store struma kan være årsag til gener i nakken og trykke på vitale nerver, give synkebesvær mm. - Derfor min reaktion - jeg håber for dig, at genoptræning og radiojodbehandling vil hjælpe dig.

    Du bør under alle omstændigheder anmelde dine skader til lægemiddelstyrelsen som utilsigtede hændelser. http://laegemiddelstyrelsen.dk/da/topic ... anket.aspx
    samt til patientombuddet: http://patientombuddet.dk/

    Alle patienter er omfattet af en offentlig erstatningsordning. Ordningen dækker, hvis du kommer til skade i forbindelse med behandling på et offentligt hospital, et privat hospital, hos egen læge, hos en speciallæge eller hos andre privatpraktiserende autoriserede sundhedspersoner. http://www.patientforsikringen.dk/

    Ja, sikke et møgvejr :)

    Venlig hilsen

    Hanne
  • Indstillinger
    Hej ..Jeg er nød til at skrive herinde ..jeg blev selv opereret i nakken i juli 2011 på center for rygkirugi på sjælland, Jeg var inden meget plaget af smerter og føelsesløshed fra brystet og op,det havde været i lang tid i venstre arm og fingre ...helt vild mange smerter..så der var ikke anden udvej end operation!
    Det gik rigtig godt, jeg havde et par fingre på venstre hånd der sov men igen det er nerverne der har siddet fast så længe så det vil tage tid...
    jeg er nu så ked af det da jeg har fået voldsomme smerter i nakke og ud i særlig venstre skulder kan dårlig løfte den !!kan ikke sove og nu er det begyndt i den højre skulder også:( jeg var så glad i starten og nu er jeg ked af det og jeg er inde i et smertehelvede igen! skal ind og scannes igen ...der er prøvet sprøjter ind i skulderleddet men uden effekt...jeg er snart desperat er lige startet på oxynorm og oxycontin igen ???jeg svor jeg aldrig ville ind i det morfin mareridt igen ??? men er nød til det...
    jeg går til massør næsten hver eneste uge for at gøre noget har lige købt en halsedisse i et materiale (back on track) det skal have en chance :) jeg håber det kan afhjælpe bare lidt af smerterne...Vil gerne høre om andre der har mærket smerter efter operation...føler mig ret alene i dette ? kh Bente
Log in eller Registrér for at kommentere.