Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Gravid, ikke gravid

Redigeret 26 februar, 2012, 18:15 i PMS og menstruation
Hej alle.
Jeg har et lille spørgsmål, jeg godt kunne tænke mig at få svar på.
Min kæreste og jeg havde ubeskyttet sex for første gang i lang tid, plejer normalt at bruge både p-pille og kondom (Han har lidt paranoia omkring graviditet), var dog stadigvæk og er stadig på p-pille. Men nu er vi blevet lidt bange for om jeg er gravid. Jeg havde min menstruation, som jeg plejede 3 uger efter vi havde ubeskyttet sex (den kom da den skulle), men jeg har pletblødet i dag, men det har jeg læst mig frem til skyldes, at jeg er skiftet p-pille mærke, og at det er en bivirkining, når man skifter p-pille mærke, hvilket jeg gjorde omkring samlejet. Dog kastede jeg op en morgen for et par dage siden efter jeg havde haft det dårligt i en dag, fra aften til morgen, hvor jeg så kastede op om morgenen. Her skal det dog siges, at min familie, som jeg besøgte i mellem tiden, har ligget syge og kastede op. Men er kommet i tvivl om jeg blev smittet eller den er gal.

Nogen der tør hjælpe? Jeg er lidt i tvivl om det bare er indbildning eller om jeg bør tage en test.

På forhånd tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg kan ikke se noget som helst der tyder på at du skulle være gravid.

    P-piller er MEGET sikre når man tager dem korrekt (hvilket jeg forstår på dig at du gør), og du kommer jo selv med de logiske forklaringer på både pletblødning og opkastningen.

    Uanset at risikoen for graviditet er mikroskopisk hvis du tager p-piller korrekt, og du ikke beskriver noget der lyder som graviditet, så skulle du da tage at ofre de 50-100 kr. på en test i stedet for at gå og være nervøs.

    Lige en sidebemærkning: I har haft sex uden kondom - hvis I ikke er blevet det før, så skal I sørge for at blive tjekket for kønssygdomme, hvis en af jer har haft sex med en anden. Man kan sagtens have en sygdom uden at vide det.
  • Indstillinger
    du er ikke gravid du blev smittet af din familie.
Log in eller Registrér for at kommentere.