Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mussearm Mærkelig følelse i håndled

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Redigeret 31 juli, 2018, 08:49
    Jeg har altid været foran en computer i mange timer om dagen, i flere år. Det har været bl.a. da jeg spillede meget computer, men nu er det blot erstattet med lange arbejdsdage foran computeren i mit arbejde med Facebook marketing i mit firma. Det har gjort, at jeg har haft rigtig ondt i mit håndled førhen, men fandt en løsning i at bruge en stress bold i et par måneder, som virkelig hjalp mig gevaldigt. Det er den samme bold, som Søren ovenfor mig, fik anbefalet af sin læge.

    Siden da har jeg været meget opmærksom på mit håndled og ergonomi under arbejde, da jeg arbejder 12+ timer om dagen foran computeren, 6 dage om ugen.

    Dertil har jeg kigget lidt inde på (link fjernet, redaktionen) for ergonomiske løsninger, og har planer om at få handlet bl.a. en rollermouse, som ser ud til at hjælpe rigtig meget på musearm.

    Mvh Kristian
  • Indstillinger
    Redigeret 27 juli, 2018, 11:02
    Meget ligsom Kristian, så arbejder jeg også rigtig mange timer foran computeren. Jeg har bare en noget anden tilgang til løsningen. Jeg foretrækker at bruge sådan en "klemmetræner" til fingrene, også brug den hvergang du ikke lige sidder med musen. Derudover har jeg også en minipude under min arm, sådan at min hånd hæves lidt mere i forhold til musen. Når man er inden for webbranchen så bliver man nød til at finde en løsning der virker.
    Vi sidder mange her i Webbureauet og alle har hver deres løsning til problemet. Fælles er dog at vi alle sammen er hårdkogte nørder der altid har brugt computer meget.
    Du ser tilmed en gammel mus med kugle. Den griner vi også af, men det er sikkert effektivt.
  • Indstillinger
    Som skribent sidder jeg omkring 10 timer dagligt og arbejder på computer. Jeg har i den forbindelse selv oplevet at få musearm. Efter den oplevelse valgte jeg at få et hæve-sænke bord og variere mellem touchpad og normal mus for, at ligge belastningen forskellige steder på armene. Jeg døjede også med nakke/ryg problemer pga. dårlig arbejdsstilling, men dette blev også aflastet med en høj stol og hævebord. Det kan klart anbefales til folk der har mange arbejdstimer bag skærmen.
  • Indstillinger

    Jeg kan anbefale Contour RollerMouse pro3 - jeg har selv døjet rigtig meget med musearm som webudvikler, men med den og en almindelig mus til at afveksle med fungere super godt for mig! :-)

    Mvn

    Malte Nyborg
    Webudvikler

Log in eller Registrér for at kommentere.