Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Spørgsmål til skoleprojekt - design af bestik

Redigeret 23 februar, 2012, 12:36 i Leddegigt
Kære debatørere.
Jeg er i forbindelse med mit 1. år på HTX i gang med et projekt om hjælp til bevægelse.
Da jeg er på bioteknologi-linjen, skal projektet handle om sygdomme.
Jeg har valgt at skrive og leddegigt, og til dette har jeg brug for jeres hjælp. Jeg skal lave et produkt, som kan gøre det nemmere for de leddegigt-ramte..
Jeg har til dette valgt at lave et "håndtag/skaft" til almindeligt bestik, som man kan tage af og på. Jeg har kigget på det bestik, der er lavet som hjælpemiddel, men jeg tænker, det skulle være sådan, at man havde "normalt" bestik, og så kunne sætte håndtaget på, når man fx er ude at spise.

Jeg har dog ikke kendskab til en hverdag som leddegigt-ramt. Derfor håber jeg I kan hjælpe mig.. Hvordan synes I, det mest optimale håndtag ville se ud? Her tænker jeg, hvordan skal formen være, så det er godt at holde på, og hjælper mht. problemerne med at bukke fingrene. Skal det være i blødt materiale, eller hvordan og hvorledes?
Jeg læste om en, der for et år siden, lavede sit eget håndtag ud af isoleringsrør.

Hvad er dit bud? Hvordan ville det se ud, hvis det skulle hjælpe til nemmere at kunne spise?

På forhånd tusind tak. :-)

Cathrine, HTX-studerende..

"Dette indlæg et godkendt af redaktionen på Netdoktor"
Log in eller Registrér for at kommentere.