Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ønsker brystreduktion pga. gentagende operationer

Hej Alle

Håber I er nogen der evt. kan hjælpe mig ..
Jeg er en 23 årig kvinde på 178 cm, og desværre overvægtig, men pga. højden ses det ikke så tydeligt igen ..
Bruger en 95G i BH ..

Har siden før jeg blev konfirmeret, døjet med noget lægerne kalder for syge/betændte talkirtler .. Disse har dannet sig som bylder på indvendige side af begge mine bryster, og meget smertefulde indtil de går huld på, og der kommer en del puds og blod ud, og det så efterfølgende er åben en uges tid .. Efter efterfølgende og ha' været ved min daværende læge en del gange, valgte han efterfølgende selv og fortage en operation på indvendige side af mit højre bryst, da dette viste sig ikke og hjælpe, blev jeg henvist til en speciallæge i Aalborg, som blev meget frustreret over, at min egen læge havde skåret i, da det var for stort et område, til han turde og gøre noget ved det .. Så efter et par ture mere ved min læge, blev jeg henvist til plastikkirrurgisk afd. på sygehus syd i Aalborg, hvor jeg første gang blev opereret i jan. 2008, dette hjalp på indvendige side af højre bryst ..

Men lykken varede kort, for der gik ikke andet end et par år, før jeg begyndte at døje med samme problem på indvendige side af venstre bryst, og efterfølgende også opdagede en ret stor hård knude/kugle under mit venstre bryst, så derfor blev jeg igen henvist til plastikkirrurgisk afd. på sygehus syd i Aalborg, hvor de i maj 2011, opererede mig under mit venstre bryst, og fjernede den knude/kugle jeg havde der, samtidig fik jeg at vide, at jeg vil få en ny tid, til at blive opereret på indersiden af mit venstre bryst, da det ville være for risikabelt at operere begge steder på en gang, dette fik jeg så en tid til d. 29 sep. 2011 .. Og igen tænkte jeg, at nu måtte det være nu, hvor jeg langt om længe skulle slippe for flere operationer eller flere ture på sygehuset .. Men endnu engang nej :( I midten af dec. 2011, begyndte mit operationssår fra sep. igen at gå huld på, og en måned frem, havde det formået og gå huld på 4 gange :(
I stor frustration henvendte jeg mig 3 ud af de 4 gange til min læge, i håb om og få en ny henvisning, så sygehuset kunne kigge på det igen, og efter 4 gang lykkedes det langt om længe, efter jeg havde fortalt ham jeg selv havde haft taget kontakt til sygehuset .. I mellemtiden inden jeg skulle på sygehuset, begyndte mit operationssår under det venstre bryst så at gøre ondt igen :(
I går d. 20.02.2012, var jeg så på sygehuset, først var der 2 og kigge på det, og var ikke sikker på hvordan de skulle forholde sig til det under mit bryst, men konkluderede at det på indvendige side af bryster var fredeligt, da det ikke havde været gået op den sidste måned .. Der efterfølgende hentede de en overlæge, som så kom og kiggede på det under mit bryst, for at jeg efterfølgende desværre kunne få at vide, at han desværre var bange for at der kirrurgisk ikke var mere at gøre for mig :( Men kom der flere bylder, skulle jeg self. forlange af min læge og få en ny henvisning til dem ..

Mit spørgsmål til jer, er så om i tror jeg ud fra det, ville kunne søge efter og få betalt for en brystreduktion, da det psykisk genere mig, og tærer på mine kræfter .. Ikke nok med det, er det samtidig et problem i forbindelse med mit arbejde, da hvis jeg skal løfte i noget, går det ind og spænder i de 3 operationssår jeg desværre nu har af disse gener, og giver mig smerter, som gør jeg nogen dage er nødt til at skal tage smertestillende .. :(

Kommentarer

  • Indstillinger
    En lille opdatering ..
    Vågnede natten til i dag (22.02.12) pga. der på det ovennævnte operationssår som i perioden midt dec. - midt jan. var gået op 4 gange, at der nu var byld på det igen igen :(
    Derfor ringede jeg til vagtlægen, og vagtlægen sagde det bedste han kunne råde mig til, nu min egen læge ikke var villig til og hjælpe mig, og tage ind på skadestuen i dag, og få dem til at kigge på det ..

    Derfor ringede jeg her til morgen, efter min storsøster, som så tog med mig ind på skadestuen, og havde et par sygeplejerskere der kom ind og kiggede på det, og efterfølgende en læge .. Lægen beslutter sig så for at ringe op på plastikkirrurgisk afd. hvor jeg var i man. om de ville se mig idag, men da de fra skadestuens side forklarede de kun synes det var overfladisk bylden var, besluttede plastikkirrurgisk at jeg bare fik en ny henvisning til dem, og at lægen på skadestuen så bare derfor skulle ligge mig i lokalbedøvelse og skære huld på bylden og klemme det puds ud der nu var ..

    Det er simpelthen så frustrerende, og på trods af lokalbedøvelsen, kunne jeg stadig mærke da de skar bylden op :(

    Håber virkelig jeg kan få lægerne på plastikkirrurgisk overtalt til når jeg skal ind til dem igen, og få den brystreduktion, for psykisk kan jeg ikke holde til mere ..
  • Indstillinger
    Jeg har læst om rigtig meget om brystreduktioner, fordi jeg selv ønsker at få fortaget dette da jeg er en 80G og 162 høj, så man ser ikke andet end mine bryster, og har både psykiske og fysiske gener.

    Efter alt jeg har læst er jeg ikke i tvivl om at jeg kan få det betalt, og det tror jeg også du kan! Har læst om flere folk der har fået det betalt selvom de kun var en lille D skål.
  • Indstillinger
    Jeg ville foreslå at du tager den snak med lægen :)
    Jeg har selven 75G og er 176 høj. Der bliver også kun kigget på mine bryster, og det går mig psykisk på, men min læge har sagt til mig at jeg nok selv skal betale det, men at jeg skal prøve at komme igen, når jeg har tabt mig..

    Men prøv at gå til din læge og fortæl det du har skrevet her. Det er i hvert fald mit bud :)
Log in eller Registrér for at kommentere.