Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Pris på tand krone

Redigeret 21 februar, 2012, 11:42 i Åben debat om tænder og mund
Jeg skal have lavet en krone i løbet af et par måneder. Min tandlæge oplyser, at prisen vil være ca. 7.000 kr. incl. alt. (tanden er rodbehandlet)

Min tandlæge oplyste samtidig, at nogen tandlæger gjorde det billigere, men så var kronen heller ikke lavet i Danmark.

Er der nogen der har forstand på det og kan rådgive om det?

Mvh
Jacob

Kommentarer

  • Indstillinger
    hvis du vil have en krone fra udlandet --er den ca 2000 billigere ---så det er hvad du vælger ---men dem fra udlandet er sikkert udmærket ---
  • Indstillinger
    Måske kan du få tilskud fra kommunen? Der kan være problemer med at få lavet tand arbejde i udlandet, hvad gør du hvis det ikke holder?
  • Indstillinger
    Man behøver ikke tage til udlandet for at købe en tand, der er fremstillet i udlandet. De tænder, der advares imod er tænder fra Kina og Bulgarien.
    Alt afhænger af tandlægens samvittighed.
    Tilskud fra kommunen, hm. Det er vist kun under ganske særlige omstændigheder. Kommunerne skal spare.
  • Indstillinger
    min tandlæge får udenlandske kroner --og han siger de er gode nok --så ja man behøver ikke at rejse til udlandet ---
    men det kan jo være at ikke alle tandlæger vil bruge det
  • Indstillinger
    Visse udenlandske kroner er gode nok, andre er det bestemt ikke.

    Min tandlæge får også fra udlandet, men hun får dem kontrolleret ved et firma - vist nok i Jylland, og ikke det der, der var en masse ballade om, hvor nogen tid siden - og så får hun et garantibevis på ægtheden, så skal du have en fra udlandet, bør du sikre dig, at der følger garanti med - også på indholdsstofferne.

    Jeg fik en for et par år siden, og er vældigt tilfreds med den.

    Men - i øvrigt er kr. 7.000,- ikke en helt urimelig pris. Jeg har hørt om tandlæger, der er væsentligt dyrere. Husk - den bør jo altså kunne holde i rigtigt mange år, hvorfor det kan blive meget dyrt at spare et par tusinde.

    Hvis du ellers er tryg ved din tandlæge, kan det være, du skal følge hans/hendes råd. Har du økonomiske problemer kan du som en anden skriver, måske få hjælp fra kommunen, ellers kan det da være, din tandlæge er villig til en afdragsordning. Det ved jeg, flere tandlæger gerne går med til.
Log in eller Registrér for at kommentere.