Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kraftige nakkespændinger

Hej,

Jeg har ca 5 af ugens 7 dage, kraftige nakkespændinger som gør, at det trykker helt op til ørerne. Spændingerne holder sig til baghovedet og ørerne og involverer således ikke den forreste del af hovedet. Jeg vil ikke betegne det som em egentlig hovedpine, men mere nogle voldsomt generende spændinger som jeg nu har haft i 3 år.

Det skal nævnes, at jeg i to omgange har taget medicin mod angst som jeg umiddelbart vil tro er forårsaget af stress. Jeg startede på anden omgang med pillerne i juli 2010 og tager stadig 150 mg effexor dagligt.

Jeg går til fysioterapi ugentligt, og det har også gjort det en anelse bedre.
Min tandlæge har bemærket, at min kæbe knækker meget, hvilket jeg også nævnte for min fysioterapeut. Han havde tidligere haft en klient der døjede havde mange af de samme spændinger som jeg - og dem slap han af med efter han fik konstateret kæbehulebetændelse - som han fik behandlet.

På en tidligere scanning har jeg fået af vide, at der var tegn på kæbehule betændelse, men øre-næse-hals lægen afviser det uden at undersøge mig, og siger at jeg ikke har symptomerne på det, men at det snarere er noget muskulært.

Mine spændinger kommer og går, men er der som nævnt ca. 5 af 7 dage ugentligt. Jeg har dog lige haft en periode på 3 uger hvor det gik rigtig godt, men nu er det faldet tilbage. Hver dag jeg har det godt tænker jeg, at nu er de væk. Senest i går havde jeg det rigtig fint. Da jeg vågnede hertil morgen sad spændingerne der "big time" igen.

Nu har det stået på så lang tid - og jeg er mega frustreret over det, for jeg føler mig ikke hyklerisk. Jeg er i jævnlig kontakt med min i øvrigt rigtig gode læge, men vil jo heller ikke virke som en hypokonder.

Problemer er, at når jeg kommer hjem fra arbejde har jeg bare brug for, at slappe af, og jeg føler ikke rigtigt jeg kan være der 100 procent. for min familie (kæreste og 2 børn på 6 og 8 år)

Jeg håber nogen kan hjælpe med hvad der kan være galt.

Mange hilsner
Jacob
Log in eller Registrér for at kommentere.