Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Afføringen er aldrig pølseformet

Jeg ved ikke hvorfor min afføring aldrig er "pølseformet" som vel nok er det mest normale. Det betyder at jeg ikke kan udsætte et toiletbesøg, det er ret ubehageligt. Man hører kun om hvordan man får en blødere afføring, men ikke hvordan man får en hårdere.
Jeg kunne godt tænke mig at lave pølser, som mine børn siger.

Kommentarer

• Det er naturligvis ikke godt at have diare, men en god og lind afføring er da det bedste overhovedet.

Hvis din afføring glider ud uden at du maser og trykker, men altså som nævnt ikke er tynd og vandet - nærmest som en god grød - så er der da noget, der tyder på, at du har en god og sund mave, så det vil jeg da ikke foreslå, du laver om på, men spørg da din læge om det, næste gang, du alligevel skal der hen.
  • Tak for dit svar, min afføring er nærmest som soft-ice og den glider ud af sig selv, uden pres og stønnen, jeg har spurgt flere, de siger det samme som dig, så det lever jeg med.
  • Hej
    Det lyder alligevel lidt som diarré? Kan du tåle mælk? Det problem kan evt. give den reaktion. Prøv at trykke tre fingers bredder over navlen. God bedring Helle8
  • Det er i hvert fald først et problem, hvis man skal presse og stønne, når man er på toilettet.

Dels er det den sikre vej til hæmorider, dels er det slet ikke godt for tarmsystemet.

Jeg skal ikke udtale mig, om du (eller jeg for den sags skyld) har allergi, men sådan en gang "soft-ice", som jeg vel også leverer, ser jeg overhovedet ikke som et problem.

Men - jeg synes da bestemt, som nævnt at du lige skal have det på "programmet" når du på et tidspunkt skal til læge alligevel. Ser overhovedet ikke, at det er noget, du specifikt skal bestille tid til, men når du tænker over det, måske er lidt i tvivl, så er det altid meget godt lige at få ro i sjælen.
Log in eller Registrér for at kommentere.