Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

To forslag til bedre udnyttelse af Netdoktor

Redigeret 19 februar, 2012, 12:02 i Ris og ros til Netdoktor
Hej Netdoktorbrugere

Jeg har et par forslag til, hvordan vi alle kan få større udbytte af at bruge Netdoktor.

For det første synes jeg, at det ville være en god ide, hvis folk, der har søgt råd i debatterne, senere skriver og fortæller, hvordan det er gået.

Fik de løst deres problem? Kunne de bruge de råd, de fik? Eller var det nødvendigt med helt andre løsninger?

Uanset om man har fået løst sit problem eller ikke, kan jeg da sagtens forstå, hvis der er nogle, der ikke har lyst til at skrive igen. For måske var problemet så slemt, at de – nu hvor det er overstået – slet ikke har lyst til at tænke på det igen.

Og måske er problemet slet ikke blevet løst, og så kan det være, at folk konkluderer, at Netdoktor ikke var til nogen hjælp, og at det ikke er umagen værd at skrive noget på Netdoktor.

Men hvor ville det være dejligt, hvis folk i højere grad ville vende tilbage og fortælle, hvordan det siden er gået. Det ville medvirke til, at disse debatter bliver en virkelig værdifuld samling af gode råd til brug for alle :o)

For det andet vil jeg gerne gøre opmærksom på den søgefunktion, som findes øverst på Netdoktors sider. Der ligger jo massevis af råd om forskellige helbredsproblemer i gamle debattråde, og derudover har Netdoktor ofte en artikel, der er skrevet af en fagperson, om de enkelte emner.

Hvis man har et alvorligt helbredsproblem, kan jeg da godt forstå, at man ikke lige har overskud til at søge information i gamle debatter. Men her er det, at søgefunktionen kunne gøre arbejdet lettere.

For en ordens skyld vil jeg lige gøre opmærksom på, at jeg selvfølgelig ikke er ude på at hindre nogen i at skrive her – tværtimod! Det ville da være synd, hvis Netdoktors debatter gik helt i stå, fordi folk udelukkende genbruger oplagrede informationer. Men det, tror jeg nu, heller ikke vil ske.

God søndag

Kameliadamen

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Ja, jeg synes også det er godt få slutningen på trådene, i stedet for løse ender.
    Jeg har selv søgt på andre tråde inden jeg evt. begynder en ny.
    Det kan dog blive overset, at det er et nyt spørgsmål og derfor være svært at få et svar som passer til problemet. KH Helle8
  • Indstillinger
    Gode ideer !
    Man kunne også vende tilbage og fortælle at de råd man har fået her ikke
    hjalp. Så kom tråden op at vende igen, og nye læste den og kom så
    måske med det "rigtige" råd. vh søren
Log in eller Registrér for at kommentere.