Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hævet skamlæbe

Jeg er 19 år, og er nød til at spørge ind til dette, fordi jeg har store problemer med at få spakket mig selv op til lægen.

Jeg har af og til sådan en lille hævet "bønne" formet ting i den ene skamlæbe, det er altid ømt og det hæver op, men nogle gange går det i sig selv igen, og 'bønnen' forsvinder igen. Men jeg har haft det ret mange gange efterhånden, og første gang jeg fik det, hævet min skamlæbe ret meget op, og jeg kunne næsten ikke gå, begrund af smerter. Dog var det som om den sprang på et tidspunkt, og der kom en masse gullidt snask ud. (Ved ikke om det er betændelse?) Har haft det flere gange, men første gang var den værste, og de andre gange jeg har haft det på skamlæberne, har der ikke været mulighed for at presse væske ud eller noget, det gør bare sindsyg ondt.

Nogen der kan hjælpe, og måske ved hvad det er? Har tænkt lidt om det kan være bylder, men det går altid i sig selv igen, og kommer igen andre steder?

Kommentarer

  • Indstillinger
    barbere du dig der ned tit? for hvis du bruger den samme skraber igen og igen kan du smitte dig selv igen. Det er bar betændte bylder som kommer især hvis man barbere sig for meget der ned for huden bliver irreteret af det.
  • Indstillinger
    nu har jeg osse selv fået noget der ser ud som det er en bums og den er bare meget hævet og klør og gør ondt når jeg sidder ned nogen det har nogen gode råd for eller ringer jeg til min læge i morgen
Log in eller Registrér for at kommentere.