Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

omskæring af penis?

Redigeret 18 februar, 2012, 03:43 i Seksuel debut
Hej debatten!

jeg er en 16 snart 17 årig dreng, som i en alder af 12 år fik lavet en mindre omskæring af forhuden, da jeg slet ikke kunne trække forhuden tilbage. Efter operationen, har jeg heller ikke kunne trække forhuden tilbage, og kan det stadig ikke i en alder af 16 år. jeg Har ikke haft sex før, da jeg altid har afvist pigen, når det er kommet der til, fordi jeg simpelthen er blevet for usikker på, hvordan hun ville reagere og jeg har tænkt hvor ondt det måtte gøre at have sex med en penis, som slet ikke kan trækkes tilbage.

jeg sidder i det "dilemma", at jeg nu lige er kommet i et fast forhold med en super sød tøs, men er bange for at have sex med hende, da jeg er meget flov over at jeg slet ikke kan trække forhuden tilbage. Og ved ikke om jeg tør at fortælle hende, at det er sådan landet ligger..

Jeg tænker meget på om jeg skal lade mig blive omskåret totalt, men er nervøs for, hvordan jeg skal kontakte læge plus at jeg synes det er pinligt at fortælle mine forældre hvordan situation befinder sig, da jeg ikke har et åbent forhold til mine forældre angående sådan nogle ting.

Jeg er overbevist om at jeg vil få meget mere selvtilid og ikke være så bange for at være sammen med en pige, hvis jeg fik sådan en operation.

Hvad skal jeg stille op.

Hilsen den stramme dreng

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du fik gjort noget som 12-årig, der så desværre ikke var godt nok, men den gang måtte både lægen og dine forældre vel have været involverede?

    Hvorfor er det pinligt nu? Både din læge og dine forældre ved jo, at du stadig har en penis. Der er overhovedet ikke noget som helst forkert, pinligt eller galt i, at du fortæller, at noget tyder på, at det indgreb altså ikke var godt nok, at du stadig har de samme problemer - og at det altså stadig generer dig. Jeg gætter på, at dine forældre hjalp dig den gang, for at du netop skulle kunne være "fit for fite" når den tid kom, så derfor vil de naturligvis både hjælpe og støtte dig nu.

    Ligeledes har du nu en kæreste, som du holder meget af. Hvis I skal have et godt forhold, så er det vigtigt at være ærlige overfor hinanden. Så derfor fortæller du også hende, at du forfærdelig gerne vil have sex med hende, men at du har noget forhudsforsnævring, som du er nødt til at få gjort noget ved først.

    I kan jo sagtens kæle med hinanden - og du vil sådan set også sagtens kunne give hende orgasme. Hvis hun holder af dig for den du er - og ikke udelukkende er sammen med dig for få sex, så skal du se, så vil hun også støtte dig.

    Så længe du ikke gør noget, er det kun dig selv, der taber på det. Hvis du holder det hemmeligt for din kæreste, så vil hun jo hurtigt tro, at det er fordi, du ikke kan lide hende - så se hurtigst muligt at få det fortalt - og se hurtigst muligt at få gjort noget ved det.

    Læs rundt i debatterne - du vil erfare at forhudsforsnævring er en uhyre almindelige lidelse, men også at drenge/mænd opfatter det som pinligt.

    Ting er kun pinlige, hvis man selv har dummet sig - og ikke hvis det er noget, man ikke selv kan gøre for.

    Det vil være lægen, der vurderer hvor meget, der skal skæres af.
Log in eller Registrér for at kommentere.