Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Datinghelvede

Redigeret 28 februar, 2012, 17:26 i Åben debat for kvinder
Hvorfor dater jeg notorisk de forkerte mænd ? Jeg har haft endnu en dum dating oplevelse og nu gider jeg snart ikke mere.

Jeg er meget alene og arbejdsløs - ja jeg har venner og endda en der er meget forelsket i mig. Men anyway jeg dater mænd fordi jeg vil have sex.

Det ku jeg selvfølgelig også få med ham, der kan li mig og som komplimenterer mig helt overdrevent meget. Men jeg tænder ikke på ham sexuelt. Men nyder hans selskab.

Hvorom alting er tog jeg op til denne her mand..vi havde mødtes to gange før også nogen ret mærkelige dates og tredje gang var storslem.

Han bor i et stort rod...og alligevel tog jeg op til ham? Han var en sær snegl han beskyldt mig konstant for at have ADHD - for det havde han også ?

Han havde nogen ting til salg en sku komme og købe det gik der en time med og jeg ventede inde i hans hus. Da han så kom ind var meningen at vi skulle ned og købe mad ...for klokken var mange. Men nej han fandt sin bærbar og så sku jeg se billede af hans barn...og han havde 1 million og videooptagelser. Venligt så jeg noget af det og han blev ved...tilsidst sagde jeg at jeg skulle på toilettet. Hvem pokker viser også en næsten fremmed så mange billeder ...jeg ku da aldrig drømme om at tvangsindlægge nogen til at se og høre så meget om mine? Det var ligesom de historier man hører om folk der inviterer gæster og så viser film fra deres ferie hele aftenen. Til at skrige over.

Så endelig sku vi kære og vi sku køre i min bil? Og han sku have sin hund med...en hund han opdrager med fast hånd. Under hele køreturen kritiserede han min kørsel. Vi fik købt ind og kørte hjem til ham under hans konstante "du slingrer kan du se noget og tællen ned til hvor vi sku dreje og mine lygter var indstillet forkert og der var noget i vejen med min bil".

Ja jeg var ved at eksplodere..det må være min ADHD ? Så kom vi hjem til ham han lavede mad...og vi fik vand til ..skønt han havde sagt at han havde vin derhjemme. Nej vi sku have "gåsevin fra vandhanen"..

Ja jeg sku være gået..

Under middagen talte vi om hvorfor vi var skilt ...han havde været alene i 12 år idet hus..konen skred efter 3 mdr. og der lignede et bombet l....

Jeg sagde hvorfor han ikke ryddede op og gjorde noget ved det ? Ja det havde han ikke haft overskud til? I 12 år ? Sådan nogen forklaringer er jo noget l...og her sad jeg den modsatte type der havde lavet alt i mit hus og fra grunden. Nå vores samtale endte lidt i fjendskab...

Så sku vi se film og han satte en på med en han var vild med og kommenterede nej hvor er hun lækker osv. Han vidste ikke hvad det var men liiige med hende der var han helt x et . Min lyst til ham var væk. Jeg bed det i mig og tænkte nej nej nej ...

Så så vi en til og jeg storgrinede ad den ...det var begge danske film og der var nogen gode bemærkninger. Han blev åbenbart venligere stemt for nu hendtede han vin...det var dejligt. Det skal siges at vi satte den på pause og kom til at diskutere..(det havde vi også gjort under den anden) bla sagde han "danske kvinder er for nemme" små fuld som jeg var og små deprimeret gav jeg ham ret.

Han var lidt paf..så begyndte han at fortælle at folk kun dyrkede sex for at viderføre racen og det lå i vores gener og bla bla. Mænd ville have fisse.

Ja ok sagde jeg men vi dyrker altså ikke bare sex for at forplante os men fordi vi kan li det ---- hallo vi har ppiller osv.

Du forstår ingenting sagde han. Jo jeg forstår at mænd vil have fisse ? Kvinder vil også have pik? Og hvad så hvor er det du vil hen med det der? sagde jeg.

Jo altså mænd kneppede alt fordi det lå til dem ..for ellers var der ingen grimme kvinder der blev kneppet så var det kun fotomodeller sagde han. Han sagde : jeg taler generelt du ville jo heller ikke være sammen med en grim osv mand men det har du nok også været osv. Ja sagde jeg ...og det var da fordi jeg var liderlig ikke fordi jeg ville forplante mig med dem?

Så blev han extra sur og satte sig hen for at finde et eller andet som jeg ikke kan huske på sin bærbar ..noget psykologi og læset det op. Jeg kan ikke huske hvad det var men ku ikke se sammenhængen. Jeg lagde mig til at sove på hans sofa og han sagde han ville høre musik..og så bragede han musik ud i to timer mens jeg lod som om jeg sov. Da han var udmattet slukkede han og spurgte om jeg ville med i seng .

Jeg lod som om jeg sov ...rykkede mig ikke og sagde ingenting. kl var fire om morgen. Så gik han og jeg tænkte jeg kan ikke køre nu ..har fået vin og venter til daggry.

Så kørte jeg ...ved halv syv tiden efter at have dyppet hans tfl i vand han havde ladet den ligge og sat alarmen til kl fem ? Fuck ham tænkte jeg .

Var det en mærkelig date eller hvad?

Jeg skrev et lille brev til ham med tak for igår og at jeg gik lidt ved siden af mig selv fordi jeg havde kærestesorg og at han måtte have det godt og at han da også virkede lidt ked af det.

Måske ikke det pæneste at gøre men ærlig talt...
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det skal siges at jeg skriver det her fordi jeg simpelthen ikke forstår hvad der skete eller hvorfor jeg ikke bar går hvorfor jeg ligesom fryser som en hare der kigger ind i et par billygter ..og bliver. Han overskred alle grænser igen og igen...
  • Indstillinger
    At du lige fik det sidste indlæg med, giver et andet billede.

    Først tænkte jeg: At man vælger at date en person anden gang, kan jeg forstå, for det kunne da være, man havde taget fejl, og der alligevel var noget at bygge på, men at du vælger at møde op en tredie gang, når du godt vidste, at det her - det ville du ikke være med til, ja - det forstår jeg ikke, og det gør jeg stadig ikke.

    Du skriver, at du udelukkende dater for at få sex, men er du nu også sikker på, at det er det, du gør?

    Det er fint nok at date med det formål, men så bør det fremgå 100% af din profil. I sådanne tilfælde behøver I jo ikke være enige om politik, boligindretning, børneopdragelse osv. osv. Jeg vil mene, at man på en sådan profil kan gøre helt klart, hvad man er ude på, og hvad man forventer, og det har vel noget at gøre med personlig udrustning, udholdenhed - hvilke finesser, man er til og den slags, og f.eks. hvor ofte man mener, man man skal mødes og under hvilke forhold. Samtidig kan man så skrive, hvad man selv kan byde ind med til et sådant uforpligtende seksuelt forhold.

    Altså 100% klare linier fra starten.

    Et eller andet sted, tror jeg faktisk, du har en anden dagsorden - at du alligevel søger efter noget mere, end du selv giver udtryk for; at det måske alligevel ikke "kun" er sex. Det kan i øvrigt sagtens være, at netop dette har du ikke fået helt afklaret med dig selv.

    Nu kan jeg forstå at det her jo overhovedet ikke kom til at handle om sex - i hvert fald ikke fysisk, så hvad var det, der gjorde, at du mødte ham indtil flere gange?

    Jeg vil foreslå dig, at mærke grundigt efter inden i dig selv, og så prøve at udtrykke i din profil, hvad det helt konkret er, du er ude efter - for noget tyder på, at du øjensynligt skriver noget forkert i din profil, siden du gang på gang løber ind i "mærkelige" dates.

    Det kan være, du skriver noget, du tror er det rigtige, men alligevel ikke er det - for dig.

    Du har ikke en god veninde, der vil være hudløs ærlig, der kan hjælpe dig?

    Jeg har også drømt og fantaseret om den helt speciel type, men da jeg så mødte ham, ville jeg ikke hverken eje eller have ham - og det er vist i øvrigt helt almindeligt - at fantasi og virkelighed ikke hænger helt sammen.

    Ja - det er svært at udtrykke, men jeg håber, du forstår hvor jeg vil hen. :-)
  • Indstillinger
    Hmm ja …der er jo nok denne dragning og ønske – mod store stærke mænd. Min veninde har lige kaldt ham her et nul og spurgt hvad jeg ville med ham og sagt at hun da var flygtet skrigende eller rettere bare gået …fx efter bilturen.
    Det har jeg tænkt meget over...for hvis han er et nul ..hvorfor opsøger jeg ham så. Det plager mig stadig...tænker over det. Hvorfor jeg opsøger mænd der behandler mig dårligt og som jeg ikke har noget tilfælles med.

    Nej der stod ikke at det kun handlede om sex i min profil for det er for plat og det ville jeg ikke kunne holde ud eller holde til . Men at jeg kom trejde gang skyldes nok jeg godt ville have han skulle ta mig – skal jeg nu være brutalt ærlig. At jeg så er mere hardcore end han er ..uanset hvor stor stærk og rå han så ud ja det en anden sag. Og han slet ikke kunne leve op til det billede det en tredje.

    Jeg søger altså en mand der kan ta mig.
    Han skal være stor og stærk

    Kan han ikke det går dampen totalt af ...(mig)

    Jeg tar hjem og mit selvværd er lavt. Jeg undrer mig over hvad jeg foretager mig og at jeg er så ligeglad og ukritisk. Så blir jeg sur og vred flov og gal på mig selv...og jeg undrer mig.

    Over jeg gider sidde og se på alle de her billeder og høre på det og ikke bare siger ...jeg skal hjem. Over jeg finder mig i alt det ævl han lukker ud.

    Jeg kan se at jeg keder mig - jeg går hjemme - jeg kan se at jeg håber han vil løfte mig ud af kedsomheden. Da han ikke gør det ..passer ind i det jeg ku tænke mig begynder jeg ikke at kunne li ham.

    Nu kan jeg ikke gøre ham til problemet for det må ligge hos mig selv. Jeg vil have en mand og jeg tiltrækkes og tiltrækker tilsyneladende alt andet end lige en jeg kan falde for og vice versa. Min veninde ved ikke hvad hun skal sige andre sige jeg skal tage en pause.

    Men jeg har altså en længsel efter en mand - men denne her opførsel fra mig selv bryder jeg mig ikke om. At date skal være en god oplevelse og ikke som det her. Men det er svært ...åbenbart.

    Jeg er jo ikke nogen Florence Nightengale, der skal redde en mand eller opdrage en (som hun sagde). Ham her sku både opdrages og reddes ...jeg tror han havde datet 100 og nu var løbet sur i det?

    Jeg kan ikke svare hvorfor jeg tog op tredje gang...andet end det var for sex- for ærlig talt det hele var lidt dumt.
  • Indstillinger
    Næ nej det handler ikke kun om sex - jeg vil have en mand og en kæreste.
  • Indstillinger
    Du skriver i dit første indlæg, citat: "Men anyway jeg dater mænd fordi jeg vil have sex."

    Og - det var den sætning, jeg gik ud fra i mit bud til dig. Godt nok havde jeg fornemmelsen, at det måske alligevel ikke var det, du inderst inde ville, men det var, hvad du skrev og udtrykte.

    Rigtigt mange - især kvinder - har det med at udtrykke et og mene noget andet, som så omgivelserne - f.eks. partneren - "selvfølgelig" skal kunne gennemskue og gætte sig frem til, og det er der, det meget ofte så kommer til at gå galt, for det kan simpelt hen ikke lade sig gøre - ligegyldigt hvor logisk man inden i sit hovede mener, det må være, for det er det ikke for den, der skal gætte sig frem.

    Du skal øve dig i at udtrykke dig fuldstændigt klart, hvis du dater for at få sex, så er det det, du skal udtrykke - dater du for at møde "manden på den hvide hest", så er det det, der skal stå.

    At date på den facon - med datingprofiler osv. - ER da en lidt akavet måde, men den er jo efterhånden helt almindelig og fuldstændig acceptabel, og selvfølgelig møder man så nogle "forkerte". Jeg mener - hvis man mødes på jobbet, i sportsklubben eller hvor det nu er, så lærer man jo hinanden gradvist at kende, og efterhånden udvikler der sig noget mere tiltrækning. Ved dating starter man med at se hinanden an, og overveje om det nu er en person, man vil have sex med, dele sit liv med, før man ved noget som helst andet om hinanden, og det bliver da en smule mere anstrengt, så derfor er det endnu mere vigtigt, at man gør sig 100% klart hvad man vil og især IKKE vil - og det bør man virkelig øve sig i at udtrykke helt klart.

    Det nytter ikke noget, du f.eks. fortæller, at du synes, det er yndigt at få en buket blomster, hvis du dermed mener, at du vil have en god omgang sex.

    Jeg kan sagtens følge, at det meget svært at bryde op midt i et møde og sige
    at man synes vedkommende er dybt tåbelig, hvorfor jeg også følger, at når man først ER mødt op, så man lige blive til mødet er færdigt.

    Men - jeg synes så heller ikke, man skal møde op igen og igen, når man godt ved, at det her ikke er rart. I sådanne tilfælde kan en sms jo faktisk være rigeligt. Skriv, at det da var fint at mødes, men at du altså stopper her.

    Øv dig grundigt i at udtrykke dig i klart sprog - forvent ikke at han kan gætte, hvad din inderste dagsorden er, for det kan han altså ikke.

    Prøv at få din profil til at udtrykke, hvad du helt klart er ude efter.

    Og nej - du møder ham vel stadig ikke i første hug, for jeg tror du virkelig skal bruge tid på, at finde ud af, hvad du helt konkret vil, og husk i parforhold skal man ikke forvente at få alt, hvad man vil - man skal også kunne give, hvorfor du også skal øve dig i, hvor langt du egentlig selv vil gå.

    Det er bestemt ikke nemt - men held og lykke.
  • Indstillinger
    Ja det må jeg øve mig i at udtrykke både på skrift og i tale. Jeg har googlet "dårlige dates" og det var sjovt hvad der stod der ...alle vi piger/kvinder bliver til den bitre ende ...det er de færreste der bare skrider .

    Det må være det han mente med at vi var "nemme" nok fordi vi/jeg er så kærlighedshungrende...så vi bare kaster os om halsen på hvem som helst.. at han så ikke havde noget at byde ind med er en anden sag.

    Jeg synes ens selvtíllid får et hak af så noget her ....for det noget lort.

    Tak du skrev nogen ting jeg ku bruge til noget.
  • Indstillinger
    Jeg tror dit problem er at du ikke kan få det du vil have altså din drømmefyr så derfor nøjes du med dem du kan få og du bliver uanset hvor dårligt han behandlede dig. For du føler at du ikke er værd nok til nogen, dit selvværd er så lavt at du tror du kun kan får sådan nogle typer som ham. Jeg synes at du skal holde en pause fra dating og styrk dit selvværd først inden du begynder at date igen. Du skal sige til dig selv at du kan få den du vil have som du bliver tiltrukket af hvis du har selvtillid iorden så vil andre tiltrækkende fyre synes at du er tiltrækkende. Når du dater en fyr igen og du synes at han ikke er noget for dig så skal du afslutte daten og ikke mødes med ham igen på 2. og 3. date.
  • Indstillinger
    Ja Nada..og jeg har sgu ærligt talt kvalme over det her!
  • Indstillinger
    Jeg kan ganske énkelt ikke forstå hvorfor man vælger at gå i seng med en man ikke kender særlig godt.. For man ender bare med at blive ked af det, frustreret, brugt, osv.

    En jeg kender har datet flere mand via net- dating og ender i seng med ham inden hun overhovedet fínder ud af om hun egentlig ønsker et videre bekendskab med ham, fordi der er flere ting der irriterer hende ved ham.

    Forstår det ikke. Hvad med at lære personen at kende først, og så kan sex komme bagefter.

    Og med hensyn til trådstarter, så synes jeg hun skal droppe dating for en tid. For hun har brug for at finde sig selv, og få styrket sin selvtillid, så hun bedre kan sortere de dårlige mænd fra.

    Lisbeth
  • Indstillinger
    Og hvor finder man så de såkaldt "gode mænd" på det aftenskolekursus eller hvad? ALLE på de her dating sites har vandret ud og ind afd 100 hjem og kneppet med alt og alle.

    Folk er bare så brugte og kolde ...og taler med fem på samme tid?

    SÅ HVOR FANDEN GÅR MAN HEN OG FINDER EN ORDENLIG MAND.
Log in eller Registrér for at kommentere.