Hjem Familieliv Enlig far eller mor

Statsforvaltning/børnesagkundig undersøgelse

Redigeret 16 februar, 2012, 16:39 i Enlig far eller mor
Min datter på knap 3 år har astmatisk bronkitis. Har det rimeligt, da vi i dagligdagen viser de nødvendige hensyn. Men hun har set sin biologiske far 6 gange siden hun blev født alle 6 gange i 2011 ofte med flere måneders mellemrum. Hver gang har hun efterfølgende været syg i op til 3 uger. Jeg ønsker på baggrund af dette samvær stoppet. Sagen været i Statsforvaltning i ½ år. Der har nu været børnesagkundig undersøgelse - afsluttet i sidste uge - dog uden klar melding. Problem er at det handler om helbred og min læge skriver i følge forv. ikke klare erklæringer og disse kan ikke bruges i vurdering. Hun skriver at det ikke kan udelukkes at der er en sammenhæng mellem min datters sygdomsmønster og udleveringsaftalen og at det er overordenligt vigtigt at min datter ikke udsættes for allegener. Men Statsforvaltning siger de ønsker klar melding fordi faderen hævder at hun kunne være blevet syg aslligevel og lægen siger at det kan hun ikke give, da hun ikke er tilstede under samv. Jeg er sendt frem og tilbage mellem læge og forv. i ½ år og statsforv. nu valgt ikke at bruge lægeerkl. De og advokatrådgivn. siger at hun/læger kan komme med klar udtalelse og hun siger, at det kan ingen læge. Hvem skal jeg tro på og hvad gør jeg?
«1

Kommentarer

  • er det undersøgt om der er noget allergisk hos faderen --som hun ikke KAN tåle----HUSDYR ---HUSSTØV---SKIMMELSVAMMP---PARFUMER---SENGE MIDER ---MED MERE --
  • Hun har aldrig været hjemme hos ham. Været to gange hos biologisk fars stedfar og to gange hos en vens veninde og to gange på et børnehjem. Max samvær været to timer. Vi ved ikke hvad det er der gør hende syg... Men fakta er at hun får vejrtrækningsproblemer, udslet m.m. Børnehjem var rengjort inden hun var der sidste gang, men alligevel syg efter 55 min.
  • Hun er lige blevet testet og tidligere allergier er væk (hund, kat støv etc) Biologiske far siger han ikke ryger eller bruger parfume den dag han er sammen med hende. Er bare så frustreret, da hun bliver syg og jeg ikke ved hvorfor? I øvrigt utrolig dårlig oplevelse med børnesagkyndig og Statsforvaltning. Forstår ikke hvor hensyn til barnet er. Derimod påduttes hun samvær med et menneske, hun slet ikke kender - og som gør hende fysisk syg. Hun har tilsyneladende ingen ret. Barnet har kun pligt. Til at deltage i samvær uanset hvordan det forløber.
    Selvfølgelig er en far der ikke kan se sit barn vokse op, ofte en ulykkelig far. Men at være ulykkelig er og bliver i sig selv ingen kvalifikation til at være forælder. At kende sine rødder er et voksent ønske. At høre til et trygt og godt sted er et barns.
  • Kan sådan et astmatisk anfald være psykisk betinget? For det kunne jo være at det var her at hunden var begravet..
  • Det vil jeg prøve at høre læge om. tak
  • Prøv at Google:

    psykisk betinget astma


    65800 besvarelser, så der må være nogen meninger om det


    Hvad det så udløser er jo det store spørgsmål..... Bange for far? Er der grund til det? Eller er det mor der giver barnet nykker?
    Ja, jeg er lidt brutal..... Men ofte skal der der kigges i begge retninger...

    Jeg håber, at der kommer en løsning.... og helst en god løsning...
  • tror ikke hun er bange for ham - hun har kun set ham seks gange af 1 time. hun er for lille til at jeg kan give hende nykker:) Men stror det kan være stress-situationen
  • Hvornår fylder din datter år?
    For måske ville det være en god ide... om i kunne holde en lilel fødselsdag, med hende, dig og hendes far...
    Det vil være bedst, hvis det kan lade sig gøre, at de lærer hinanden at kende... og have det godt med det...
    Du kan endda komme til at holde af, at hun skal besøge ham en weekend... I skal jo nok ikke lige til de samme fester...
  • Nej. Ingen kommunikation - er bange for ham og det er mit ældste barn også. Mit problem er at hun bliver alvorlig syg under samvær!
  • du skriver at du er bange for ham ---og det er den ældste datter også ----
    men det er den 3årige vel også --når i andre er

    men der er også noget underligt ved denne historie ---din datter er 3 år --hun har kun set sin far 6 gange af en time ----
    og hver gang de er sammen skal det være forskellige steder---
    hvorfor er hun ikke kun sammen med sin far ---

    det er en stor belastning at det barn skal være tvunget til den besøgs form --

    kan faderen ikke komme hjem til jer og se det barn ---

    hvis det er angst realiteret at hun er syg når hun kommer hjem fra sin far ---kan det give hende men resten af livet
Log in eller Registrér for at kommentere.