Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Krone på Fortand

Min ene fortand er nu så smadret at jeg bliver nød til at gøre noget ved det,
der er stort set kun 1/3 tilbage af belægningen :/

Men mit spørgsmål er hvad gør man, laver de en krone udenpå selve tanden,
jeg er ret sikker på at de ikke kan klistrer noget på det nuværede da det ligesom smuldrer...

Jeg har Socialfobi så jeg har meget svært ved at komme til tandlæge, og ud generelt,
Og så har/er jeg syg i mine lunger, hvor jeg har fået Prednisolon ( Binyrebark) igennem langtid og skal fortsat tage det +6 måneder -

Kan kommunen hjælpe med det i hvert fald noget af betalingen, da det egentligt hæmmer mig i hverdagen, jeg har en Støtte/kontakt person - som jeg evt kunne spørge, men ville lige høre først

Kommentarer

  • Indstillinger
    Man kan godt søge støtte til tandlæge hos kommunen, men om du kan få hjælp, kan jeg ikke svare på. Det afhænger helt og holdent af din økonomi og øvrige situation.

    Du bør helt sikkert bede din kontaktperson hjælpe dig med det næste gang I ses.
    Som regel skal man til tandlægen og have lavet et prisoverslag (IKKE have lavet tænderne). Det prisoverslag skal så sendes til kommunen sammen med dokumentation for ens økonomiske forhold. Derefter træffer kommunen beslutning om, om man kan få tilskud til behandlingen. Når kommunen har truffet beslutning om at bevilge pengene, så kan man få lavet tænderne, og regning sendes til kommunen.
    Man kan - så vidt jeg ved - ikke få betalt en regning hvis man først søger efter arbejdet er udført.

    Og så vil jeg foreslå dig, at du beder din kontaktperson om at tage med dig til tandlægen som støtte. Det er jeg sikker på, at der er mulighed for.
Log in eller Registrér for at kommentere.