Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tidlig Sædafgang blevet et stort problem.

Redigeret 27 september, 2013, 09:39 i Mandlige sexproblemer
Hej

Jeg har en kæreste og vi har nu været sammen i over 5 år og jeg er en ung fyr på 22.

Jeg har det problem at når jeg trænger ind i min kæreste kommer jeg nok inde for 30-50 sekunder, og nu er det ved at blive et alt for stort problem for mig da det får min sexlyst til at forsvinde.

Der er inden problemer ved onani eller oral sex, kun når jeg trænger ind.

Mig og min kæreste snakker rigtig godt sammen og er meget åben omkring sex, og det går os begge meget på.

Hun er det eneste jeg har været sammen med og problemet har været der stort set siden vi startede.

Vi har prøvet med pauser under sex, forskellige stillinger, onani før sex, 2 kondomer, kondomer med bedøvelse, "stop og go" træning, vi har endda også prøvet at lade mig se tv imens så jeg kunne tænke på noget andet.

Det begynder at gå mig meget på at jeg ikke kan give min kæreste den sex oplevelse hun fortjener.

har dog hørt at depression kan have noget med det at gøre men er dog aldrig blevet testede for det, kan det virkelig være mit problem?

Håber der er nogle svar der ude et sted for det er begynd at påvirke mig meget!

MVH Christian

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er da muligt, at det der Priligy kan være sagen for dig, men i og med du har haft det problem altid - fra du overhovedet startede med at have sex, var det så ikke en ide at du overvejede at gå til din egen læge?

    Det bør da være der, du starter. Det kan da sagtens være, der findes diverse medikamenter, der kan sløre dine symptomer, men du bør da i første omgang forsøge at finde ud af årsagen, og det gør du ikke ved at begynde på noget, du er blevet anbefalet fra nettet.

    Nej, det gør du ved at gå til din læge og bede om at få undersøgt, om der er noget fysisk/psykisk i vejen med lige præcis dig, som bør behandles, og som måske endda kan afhjælpe dit problem.
  • Indstillinger
    Hej

    Mange tak for svarende begge to, udelukket lidt at prøve Priligy da jeg som studerende ikke har det store at gøre godt med.

    Kan jeg virkelig gå til egen læge med det her?

    Ved bare ikke hvordan jeg skal formulere mig når jeg skal fortælle hvorfor jeg godt vil have en tid.

    Christian
  • Indstillinger
    Det, der foregår i kønsdelene er lige så naturligt, som hvis du havde en løbende næse. Selvfølgelig er det et problem, man kan gå til læge med.

    Når du bestiller tid ved sekretæren, siger du, at du har et seksuelt problem, du gerne vil have en samtale med lægen om.

    Når du kommer ind, er der ikke noget forgjort i, at du siger, du er lidt genert over det, men at du altså nu i al den tid, du har haft sex, har haft dette problem, og at det nu er blevet et alvorligt problem for dig. Din læge er - forhåbentligt!! - professionel, og der er derfor ikke noget, som er "mærkeligt" for ham/hende.

    Fortæl, at du/I netop har forsøgt alle mulige ting for at afhjælpe, men at du altså nu har brug for hjælp.

    Jeg afviser ikke, du måske skal have den der medicin, men man bør aldrig indtage nogen form for medicin uden først at have rådført sig med sin læge, der jo netop har din journal og vel kender lidt til dig og din eventuelle sygdomshistorie. Der er jo ingen hverken her eller på nettet, der f.eks ved, om du evt. har en sygdom eller i forvejen tager en eller anden form for medicin osv.
  • Indstillinger
    Redigeret 14 april, 2015, 20:24
    Du kan køb Priligy her fra en licenseret apotek uden forudgående recept (kræver en nem online konsultation) http://www.europepills.com
  • Indstillinger
    Hej Christianhn

    Måske var dette noget
    http://www.dr.dk/P1/Vita/Udsendelser/20 ... 130933.htm

    Håber dett kunne være vejen frem for dig i stedet for medicinen.

    Hilsen Rita
  • Indstillinger
    Jeg googlede lige for sjov "Priligy bivirkninger" - og bevar mig vel.

    Der er et hav af bivirkninger og i øvrigt er det et antidepressivt middel.

    Det er simpelt hen det glade vanvid at bare købe den slags på nettet og uden videre begynde at medicinere sig med det.

    Helt ærligt gutter. Hvis der er problemer "syd for navlen" så bid da for pokker den der tåbelige indstilling i dig om at det er pinligt og hvad ved jeg.

    Det er da heller ikke specielt "festligt" som kvinde at skulle ligge der med stængerne i vejret, men ingen kan gå gennem livet uden ind i mellem at opleve ting, der ikke er specielt fornøjelige.

    Mand dig dog op - Gå til læge og få hjælp til dit problem; det er det ENESTE fornuftige at gøre. Det andet er simpelt hen russisk roulette med dit helbred.
  • Indstillinger
    Hej Christian, jeg har selv brugt Priligy et par gange, det virkede glimrende, jeg bruger det faktisk ikke hver gang længere, men det hjalp virkelig i starten.

    Du kan læse mere om Priligy hos Sundhedsstyrelsen i EU (EMA) her
    http://www.ema.europa.eu/docs/en_GB/doc ... 124578.pdf

    Det er godkendt, lovligt og EMA har i overnævnte vejledning beskrevet virkningen og hvor lang tid du kan holde.

    Du kan også læse om det på dansk hos var i TV-Avisen i sidste måned hvor bl.a. Sundhedsstyrelsen udtalte at det er helt lovligt at købe online.
Log in eller Registrér for at kommentere.