Hjem Hjerne og nervesystem Hovedpine og migræne

spændingshovedpine / migræne igennem et års tid.

Redigeret 18 februar, 2012, 07:18 i Hovedpine og migræne
Jeg er en kvinde på 38 år som døjer med hovedpine daglig og får migræne anfald nogle gange om måneden.
Jeg har aldrig døjet med hovedpine tidligere i mit liv.
sidste år i februar måned fik jeg nogle hævede lymfeknuder på siden af min hals, til at starte med var jeg noget bekymret for det, men jeg blev undersøgt grundigt og alle mine tal var normale.
Jeg var dog fuldstændig tappet for energi undervejs, og eftersom jeg har et job hvor det er vigtigt at man er fit for fight da andre skal kunne stole på at jeg er klar, så kunne jeg ikke passe mit job.
Under min sygeperiode fik jeg mit første anfald, jeg vidste ikke at det var det til at starte med, jeg troede at jeg havde fået meningitis, da jeg følte at mit hoved var ved at eksplodere.
Jeg var dog sygemeldt indtil maj måned hvor jeg startede op på mit job igen.
Lægerne fandt dog aldrig ud af hvad det var som jeg fejlede, fordi knuderne forsvandt igen, men man ved ikke hvordan og hvad det betød.

Jeg har så samidig døjet med hovedpine(spændingshovedpine tror jeg det er) og migræne anfald.
De tog til en gang i efteråret, jeg fik så noget migræneforebyggende medicin af en veninde til at starte med. Jeg var fuldstændig desperat og min livskvalitet var ikke meget værd. Jeg fortalte min læge at jeg havde fået det og han sagde at jeg skulle prøve at holde en pause igen.
Da jeg ikke havde fået det et par dage, kunne jeg mærke at min hovedpine tog til igen, så jeg fik det ordineret.
Min læge har også sendt mig til scanning af hovedet og der er ikke noget unormalt der.
Har også været til en neurolog men jeg synes ikke at han var særlig lydhør, så jeg har fået en ny henvisning.
Jeg har fået højnet min dosis af forebyggende migræne og får samtidig medicin mod mine anfald som jeg har haft ca. 10 af siden december måned. Og de sidste par gange virker det til at det eskalerer, der har det taget et par dage, før det er helt ude af kroppen.

Er der nogen som kan anbefale en god neurolog i midtjylland?
Er der nogen som har nogle gode råd vedr. migræne eller mine problemer?

Jeg har læst i nogle andre tråde at der er nogle som har effekt ved at bruge en hjertemagnyl? Hvad er bivirkninger, har i haft nogle bivirkninger?

PÅ forhånd tak
«1

Kommentarer

  • Min migræne forsvandt, da jeg begyndte at tage levertran, et råd jeg engang fik. Jeg troede det var noget pjat, men jeg var så forpint, at jeg ville prøve. Det fjernede migrænen fuldstændig. 14 dage var der ikke flere migræneanfald.
    Det hjælper sikkert ikke alle, men man kan da forsøge. Jeg troede det var A og D vitaminerne, der hjalp, men måske er det den blodfortyndende virkning, der har hjulpet. Jeg hælder møllers tran i lidt mælk, så kan man ikke smage det.

    http://www.doctorsnatural.dk/TEMANUMMER ... magnyl.htm


    http://www.netdoktor.dk/interactive/med ... fo&id=1400
  • hvorfor vedlægger du de links om hjertemagnyl er det fordi at du mener at det er farligt at tage hjertemagnyl, jeg er bare ved at være desperat.
    jeg ved godt at der er bivirkninger ved næsten alt, men er dog ikke alle som får det.
    Det gør bare ikke noget for livskvaliteten at man konstant har hovedpine.
    Du skriver at du har taget levertran kan man få det i pille form da jeg også er laktose intolerant så kan ikke drikke det i mælk.
    Tak for hurtigt svar.
  • persille1persille1
    Redigeret 12 februar, 2012, 12:05
    Jeg vedlægger de link, fordi jeg er opmærksom på, der er ting, der skal tages hensyn til, hvis man ønsker at tage hjertemagnyl.
    Jeg tager møllers tran med citrus. Så kan du tage det uden mælk, hvis du ønsker det. Jeg har ingen kendskab til om man kan få piller i stedet for.

    Både hjertemagnyl og levertran har en blodfortyndende virkning. Det kunne tænkes at være grunden til det virker i nogle tilfælde.
  • Jeg har også døjet voldsomt med migræne, men da jeg var fyldt 40 år, blev jeg bare fejet af af min daværende læge, med noget migrænemedicin, da jeg jo "nok" var i overgangsalder - en tilstand jeg i øvrigt først rigtigt kom i 15 år senere.

    Da jeg efterhånden var totalt invalideret - med anfald 8-10 gange om måneden; anfald der tog mig to-tre dage at komme over hver gang, så regn selv ud hvor mange dage, jeg så havde det godt - kom jeg på at kontakte en akupunktør, der stort set har hjulpet mig af med mine anfald, så derfor er det en behandlingsform, jeg i den grad kan anbefale.

    Jeg har for en del år siden fået fjernet galdeblæren, og min akupunktør mener det i høj grad har indflydelse på disse voldsomme anfald.

    Er du blevet opereret for noget? Det kan virkelig have betydning - jeg var lang tid om at komme i tanker om at fortælle det til min akupunktør, da jeg overhovedet ikke kunne forestille mig, at det kunne have betydning, men akupunktører arbejder med hele kroppen som en helhed - og det man jo ikke sige, at læger gør.

    Da jeg ikke bor i Jylland, kan jeg desværre ikke hjælpe med et navn på en neurolog.
  • jeg havde for flere år siden meget spændings hoved pine --som var meget voldsomme --
    jeg gik til ZONERERA PI
    og det hjalp ---det er lidt lighed med akpunktur

    jeg har stadig lidt spænding i skuldrene ---men ikke i den grad --så det får masage
  • tak for svaret.
    Nej jeg er ikke blevet opereret for noget inden for det sidste stykke tid, kan ikke huske hvornår jeg sidst er blevet opereret.
    Jeg konsulterer en alternativ behandler en gang imellem. Jeg får også akupunktør, men mit hovedproblem har ikke været hovedpine, så det kunne godt være at man skulle prøve det igen.
    Hvad var det helt konkret at din akupunktør gjorde ved dig, ved du det?
  • Det var mange år efter, jeg fik fjernet galdeblæren, så det handler ikke om hvornår, men om du overhovedet er blevet opereret, og har fået fjernet et eller andet.

    Min akupunktør går ind og har bl.a fokus på min lever.

    Jeg vil foreslå, at du i første omgang kontakter en anerkendt akupunktør og forhører om vedkommende har erfaring i at afhjælpe migræne. Med anerkendt mener jeg, at det er vigtigt at sikre sig, at personen er virkelig veluddannet og vedligeholder sin uddannelse. Jeg ved, at mange læger har taget et kursus - og min erfaring omkring det er, at det er nul og niks, så det skal være en, der har akupunktur som sit fag.

    Det er dyrt, men det har været hver en krone værd - for mig.
  • Hej

    Både D-vitamin, magnesium og zink har alle vist at have en effekt på migræne. Noget tyder på at et tilskud af alle 3 vitamin/mineraler, er en meget effektiv behandling. Jeg har ikke haft migræne i snart 4 år efter jeg startede med disse tilskud. Så du kan prøve med f.eks. 50-100 µg D3-vitamin, 400 mg magnesium og 22 mg zink.

    I følgende undersøgelse fik 30 patienter i 6 uger 75 mg zinksulfat og A,B,E-vitamin (dog kun i de første 10 dage). Næsten alle blev helbredt for deres migræne. Forskerne mener dog at det er zink som har haft den store positive effekt.

    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21530095
  • hvor kan jeg købe Zink sulfat og er det flydende eller i pille form.
  • Hej

    Det er i pilleform, men det er ligegyldig hvilken slags zink du tager, bare ikke zinkoxid.
Log in eller Registrér for at kommentere.