Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Væksthormon?

Redigeret 16 september, 2013, 11:49 i Åben debat for kvinder
Hej piger.
Jeg er en pige på 14, 15 til August.
Jeg er en pige på 150 høj og er så ked af min højde.
Jeg er hverken asiat eller noget, er 100% dansker. Mine
forældre er ikke særlig højde.. men stadig. Jeg går på efterskole
pt. for 8, 9 og 10. klasse elever.. Jeg er den laveste pige på hele skolen.
Jeg har det rigtig dårligt med at være så lav, og det påvirker mig meget.
Når jeg ser nogle høje personer, kan jeg pludselig begynde at græde. Det har ødelagt mit selvværd så meget. Jeg kan ikke tænke på andet end min højde. Jeg synes ikke det er fedt.. Jeg bliver tit forvekslet med en på 10.. Og folk går ind i mig, og siger i sjov ord som.. Ej, du er så lille.. jeg så dig slet ikke. Og ord som stump og dværg er tit blevet hørt i mine ører. Jeg kom tidligt i pubertetren, allerede som 10 årig fik jeg min menstruation. Jeg har fået at vide at man ikke vokser særlig meget efter det... I 2008, fik jeg lavet nyt pas, og der står der jeg er 147. Så siden 2008, er jeg kun vokset 3 centimeter. Hvad er mine odds overhovedet for at blive højere? Jeg har en storesøster der er 168, vi har samme forældre og det hele. Hun var allerede så høj som 13 årig, men er heller ikke vokset siden. + hun fik også sin menstruation da hun var 13-14. Så måske har det noget med det at gøre? Min mor er selv 160.. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Det er hårdt for mig at gå rundt på min halvanden meters krop.. Jeg tror virkelig ikke jeg vokser mere. Og det går mig på. Vi snakkede med min læge for noget tid siden.. Og han forsikrede mig om jeg nok skulle vokse. Men han er en ny læge, jeg aldrig har haft før.. og han har ingen kurver over min vækst eller noget som helst. Tror ikke engang han ved jeg fik min mens så tidligt. Har hørt at man kan få noget væksthormon, der kan hjælpe en med at vokse? Nogle der har hørt om det eller prøvet det? Jeg er træt af at være hende den lille... Jeg er virkelig ked af det.. Har brug for nogle erfaringer eller meninger eller noget...
Knus hende den ikke så høje.

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.