Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Stikkende smerter omkring halsen.

Redigeret 12 februar, 2012, 08:33 i Åben debat om smerter
Jeg er en 15-årig dreng på 62 kilo og en højde på 181. De sidste par måneder har jeg, når jeg cykler eller på anden måde for min puls højt op ved sportdyrkelse eller ved følelsesmæssig anstrengelse, oplevet en masse smertende stik. De starter omkring halsen, og derefter bevæger de sig videre op af nakken og ned af skuldrene, ryggen og armene.
Det drejer sig om, hvad der føles som hundredevis af små stik, og det er i noget tilfælde så smertefuldt, at jeg bliver nødt til at slappe helt af til min puls er nede igen.
Der er kun to ting der hjælper. Kulde og massering. Når jeg er ude at løbe, bliver jeg nogengange nødt til at smide min trøje, indtil jeg begynder at fryse. Herefter kommer stikkende ikke igen under løbeturen. Det hjælper også at massere området med mine hænder, men det er ikke rart at skulle stå og ligne en idiot, pga. nogle stik.
Der er ikke noget at se, når stikkende kommer, og det er lige gyldigt hvilket tøj jeg har på. Det kommer oftere og oftere, og jeg overvejer at tage til læge, hvis ikke i kan hjælpe mig.

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.