Øresten (ørekrystaller)
Det startede i april 2011. Jeg var i gang med, at stille ting ind på nogle hylder i et skab og pludselig begyndte en ond svimmelhed, jeg måtte sætte mig, men skulle jo være færdig og rejste mig igen, men måtte hurtigt sætte mig igen, det skete 3 gange, derefter var jeg bare lidt utilpas.
Så i august vågnede jeg midt om natten ved, at jeg var meget svimmel jeg prøvede. at lægge mig ned, men hver gang jeg prøvede blev jeg svimmel, så jeg sad op resten af natten og næste dag havde jeg hjertebanken og ugen efter utilpas. Jeg gik til læge, da jeg havde været på sygehus med en brækket ankel i maj, hvor de fortalte, at jeg havde lidt højt blodtryk, så jeg tænkte det kunne være årsagen til svimmelhed, jeg fik blodtrykspiller.
En uge før jul vågnede jeg kl. 7 og var igen meget svimmel igen var jeg utilpas hele ugen. Jeg gik til læge, men han kunne ikke sige andet end, at jeg skulle prøve en fys, øjenlæge, ørelæge og eller en læge på sygehuset.
Jeg gik til fys, hvor jeg så ikke kunne ligge ned, da jeg blev utrolig svimmel, så hun kunne nok ikke gøre det helt store, jeg gik til en kiropraktor, han sagde, at det nok var øresten og ville lave ørestensøvelsen, men da jeg skulle til ørelæge i forgårs, ville jeg lade være op til ham.
Han lavede så den øvelse, det gik nok ikke så godt for jeg blev kanon svimmel, hvad der nok er normalt. I går havde jeg det så rimelig godt, men i dag har jeg været svimmel siden jeg stod op og det sejler rundt, det har jeg ikke prøvet før og nu er jeg lidt bange for, at det er blevet værre.
Lisbeth
Så i august vågnede jeg midt om natten ved, at jeg var meget svimmel jeg prøvede. at lægge mig ned, men hver gang jeg prøvede blev jeg svimmel, så jeg sad op resten af natten og næste dag havde jeg hjertebanken og ugen efter utilpas. Jeg gik til læge, da jeg havde været på sygehus med en brækket ankel i maj, hvor de fortalte, at jeg havde lidt højt blodtryk, så jeg tænkte det kunne være årsagen til svimmelhed, jeg fik blodtrykspiller.
En uge før jul vågnede jeg kl. 7 og var igen meget svimmel igen var jeg utilpas hele ugen. Jeg gik til læge, men han kunne ikke sige andet end, at jeg skulle prøve en fys, øjenlæge, ørelæge og eller en læge på sygehuset.
Jeg gik til fys, hvor jeg så ikke kunne ligge ned, da jeg blev utrolig svimmel, så hun kunne nok ikke gøre det helt store, jeg gik til en kiropraktor, han sagde, at det nok var øresten og ville lave ørestensøvelsen, men da jeg skulle til ørelæge i forgårs, ville jeg lade være op til ham.
Han lavede så den øvelse, det gik nok ikke så godt for jeg blev kanon svimmel, hvad der nok er normalt. I går havde jeg det så rimelig godt, men i dag har jeg været svimmel siden jeg stod op og det sejler rundt, det har jeg ikke prøvet før og nu er jeg lidt bange for, at det er blevet værre.
Lisbeth
Kommentarer
har du været inde og læse om svimmelhed
Han lavede så det, man kalder epleys (drejer hovedet fra side til side). Jeg har bare ikke fået det bedre, men tværtimod er jeg svimmel lige så snart jeg bevæger mig det mindste, det er ligesom, at gå på et skib i stormvejr.
Nu skal jeg så vente en uge på, at komme i kontakt med ørelægen, da han har vinterferie, han sagde, at hvis den behandling han gav mig ikke virkede, så skulle jeg til Svendborg, men efter hvad jeg har læst mig til, må han vel kunne prøve igen. Tak for det indlæg.
Men nu snart 3 mdr senere skvulper jeg stadig rundt,selv om det trods alt er blevet bedre.Men trætheden når det er mere,ja den er træls.
Får at vide at jeg mangler sol og skal gå nogle lange ture,ja det hjælper skal jeg love for.
Så må nok sige at min hverdag nok har været sat lidt i bero i 2013.
Håber alle I andre som har skrevet her har fået deres normale liv tilbage.
Jeg har selv gået og været svimmel i nogle måneder, jeg nævnede det ved blodprøvetagning og heldigvis for mig var det "kun" væske i mellemøret. Det kunne hurtigt ordnes.
Men jeg bliver vred over man enten skal have råd til en sundhedsforsikring eller have den fra arbejdspladsen. Vi praler af der er lige ret for alle her i landet, men det passer sandelig langt fra.
Jeg kan godt se hvad hensigten er. Alle skal med tiden have en sundhedsforsikring, man "glemmer" så bare at den jo i forvejen betales over skatten. Det blev ordnet, da sygekassen blev nedlagt. Men det har "man" glemt.
Mange har ikke råd til en forsikring, hvad med dem, de må "nøjes".
Joe, for der gives tilskud til de private sygehuse. De er dyre for staten.
Nå, men, he he, du var lidt for hurtig til at svare. Det var, som jeg skrev, væske i mellemøret.
Man andre kan forhåbentlig nyde godt af dit råd.
Men jeg håber det er ovre nu igen.
Hilsen
MNielsen1955