Hjem Øre, næse og hals Åben debat om øre-, næse- og halssygdomme

Øresten (ørekrystaller)

Det startede i april 2011. Jeg var i gang med, at stille ting ind på nogle hylder i et skab og pludselig begyndte en ond svimmelhed, jeg måtte sætte mig, men skulle jo være færdig og rejste mig igen, men måtte hurtigt sætte mig igen, det skete 3 gange, derefter var jeg bare lidt utilpas.
Så i august vågnede jeg midt om natten ved, at jeg var meget svimmel jeg prøvede. at lægge mig ned, men hver gang jeg prøvede blev jeg svimmel, så jeg sad op resten af natten og næste dag havde jeg hjertebanken og ugen efter utilpas. Jeg gik til læge, da jeg havde været på sygehus med en brækket ankel i maj, hvor de fortalte, at jeg havde lidt højt blodtryk, så jeg tænkte det kunne være årsagen til svimmelhed, jeg fik blodtrykspiller.
En uge før jul vågnede jeg kl. 7 og var igen meget svimmel igen var jeg utilpas hele ugen. Jeg gik til læge, men han kunne ikke sige andet end, at jeg skulle prøve en fys, øjenlæge, ørelæge og eller en læge på sygehuset.
Jeg gik til fys, hvor jeg så ikke kunne ligge ned, da jeg blev utrolig svimmel, så hun kunne nok ikke gøre det helt store, jeg gik til en kiropraktor, han sagde, at det nok var øresten og ville lave ørestensøvelsen, men da jeg skulle til ørelæge i forgårs, ville jeg lade være op til ham.
Han lavede så den øvelse, det gik nok ikke så godt for jeg blev kanon svimmel, hvad der nok er normalt. I går havde jeg det så rimelig godt, men i dag har jeg været svimmel siden jeg stod op og det sejler rundt, det har jeg ikke prøvet før og nu er jeg lidt bange for, at det er blevet værre.
Lisbeth
«1

Kommentarer

  • det lyder ikke godt --og der er mærkeligt at der ikke er nogle læger der kan finde en løsning på det ---for det er jo ikke rigtigt at du skal have det sådan
    har du været inde og læse om svimmelhed
  • Jeg har siden indlæget læst meget om svimmelhed. At der er gået så lang tid inden jeg fandt ud af, at det er øresten var, at min læge ikke virkede som om han vidste hvad det var, selv om jeg dengang spurgte om det kunne være øresten. Jeg startede ved en fys, da det jo kunne være noget der kom fra ryggen, vi kom til, at snakke om øresten og hun mente, at jeg skulle bestille tid hos ørelægen og der var lang ventetid.
    Han lavede så det, man kalder epleys (drejer hovedet fra side til side). Jeg har bare ikke fået det bedre, men tværtimod er jeg svimmel lige så snart jeg bevæger mig det mindste, det er ligesom, at gå på et skib i stormvejr.
    Nu skal jeg så vente en uge på, at komme i kontakt med ørelægen, da han har vinterferie, han sagde, at hvis den behandling han gav mig ikke virkede, så skulle jeg til Svendborg, men efter hvad jeg har læst mig til, må han vel kunne prøve igen. Tak for det indlæg.
  • lad os høre mere når du har været ved ørelægen igen ---men jeg forståt godt at tiden er lang ---til du igen kan komme til
  • Mit startede i starten af året og efter 3 uger fik jeg den på plads hos ørelægen og så skulle det være ovre sagde han.
    Men nu snart 3 mdr senere skvulper jeg stadig rundt,selv om det trods alt er blevet bedre.Men trætheden når det er mere,ja den er træls.
    Får at vide at jeg mangler sol og skal gå nogle lange ture,ja det hjælper skal jeg love for.
    Så må nok sige at min hverdag nok har været sat lidt i bero i 2013.
    Håber alle I andre som har skrevet her har fået deres normale liv tilbage.
  • Jeg har været svimmel siden marts 2013, normalt velfungerende med job, vågnede en morgen og var sejlende underlig. Var frem og tilbage på job, men til sidst var jeg hos egen læge, dernæst ørelæge, som mente det var øresten. Gik ikke væk, så jeg benyttede min sundhedsforsikring og kom på Hamlet til Søren vesterhauge . Igennem mange mdr behandlet for svimmelhed, uden resultat . Blev dårligere og dårligere og tryk og ringen i øre .Til sidst lavede han en speciel måling,gjorde sindsygt ondt , han mente jeg havde en perilymfatisk fistel, hul i indre øre ,hvor lymfevæsken løber og skaber svimmelhed . For en måned siden blev jeg opereret for dette , og nu efterflg 3 mdr på langs uden at måtte noget. Hård proces og psykisk hårdt . Normalt opstår den ved et traume , men i få tilfælde uden , som min. Måske det er værd at undersøge om i kan have dette, en lidt overset lidelse, desværre! Jeg har det rigtig skidt stadig, men resultat viser sig først efter tre mdr, 70 procent chance for helbredelse. Mvh Charlotte
  • Hjertelig til lykke, Loller, over det lykkedes at finde en årsag. Jeg håber du bliver helt rask.

    Jeg har selv gået og været svimmel i nogle måneder, jeg nævnede det ved blodprøvetagning og heldigvis for mig var det "kun" væske i mellemøret. Det kunne hurtigt ordnes.

    Men jeg bliver vred over man enten skal have råd til en sundhedsforsikring eller have den fra arbejdspladsen. Vi praler af der er lige ret for alle her i landet, men det passer sandelig langt fra.
    Jeg kan godt se hvad hensigten er. Alle skal med tiden have en sundhedsforsikring, man "glemmer" så bare at den jo i forvejen betales over skatten. Det blev ordnet, da sygekassen blev nedlagt. Men det har "man" glemt.

    Mange har ikke råd til en forsikring, hvad med dem, de må "nøjes".
  • Kære Pernille :) ! Er helt enig i det med sundhedsforsikring , men så belaster jeg ikke det off.. Svær diskussion . Hvis du stadig er syg, så gå til din øre næse hals læge, kan anbefale dig Eva Noring , hvis du bor på Sjælland . Du kan sagtens blive undersøgt for dette på hospitalet , feks på Rigshospitalet . Perilymfatisk fistel kan først konstateres ved en operation , så ved en mulig mistanke åbner de op. Det er en lidelse som før omtalt sjældent opdages, men kæmp og accepter ikke de ikke undersøger dig til bunds .. ! I første omgang før eventuel operation skal man forholde sig i helt ro, ingen løft , sove med hovedet højt, ikke presse v toiletbesøg puls ikke op, ligge ned osv osv ,hvis man så ikke får det bedre kommer operation på tale!og det er så det samme , 3 mdr i ro!! Ofte vil mange læger have svært ved at tro på denne sygdom hvis der ikke er årsag, men kan komme ud i det blå !
  • Hej igen

    Joe, for der gives tilskud til de private sygehuse. De er dyre for staten.

    Nå, men, he he, du var lidt for hurtig til at svare. Det var, som jeg skrev, væske i mellemøret.
    Man andre kan forhåbentlig nyde godt af dit råd.
  • Så håber jeg andre får læst mit indlæg som er svimle !!:)
  • Min mor har også øresten og hun havde det også for 10 år siden men blev kureret dengang og i fredags lavede ørelægen en øvelse med hende og hun fik af vide at hun skulle sidde op de næste par dage og nu er vi meget spændt på om det er blevet meget bedre det havde hun nemlig en følelse af. Hun er 82 år så det er ikke rart at skulle døje med svimmelhed.
    Men jeg håber det er ovre nu igen.
    Hilsen
    MNielsen1955
Log in eller Registrér for at kommentere.