Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

P-stav før Menstruation

Redigeret 9 februar, 2012, 15:04 i Prævention
Hej med jer.

Jeg har for snart to uger siden fået P-stav. Jeg har haft p-stav før, men sidst jeg fik p-stav var det under min menstruation. Denne gang fik jeg den sat ind før min menstruation. Jeg spurgte min læge om jeg skulle forvente at min menstruation bare kom som normalt, og hun sagde at den godt kunne blive ret usikker, eller der kunne komme pletblødning.

Sidst jeg fik P-stav gik der tre måneder før jeg fik menstruation igen, fra staven blev sat ind. Jeg er en smule bange for at der endnu en gang vil gå tre måneder før jeg får min mens igen, selvom staven blev sat ind på et tidspunkt hvor jeg ikke havde menstruation. Er det overhovedet muligt at den udebliver i sådan en situation?

Grunden til at jeg skriver, er fordi jeg vil høre om 14 dages reglen også gælder for P-stav som den gør med P-piller? Selvom jeg ikke får min menstruation 14 dage efter staven er sat ind, er man så stadig beskyttet?

Som en lille ekstra info, så skulle jeg få min menstruation i løbet af weekenden/næste uge, hvis det skal passe med sidste menstruation.
Log in eller Registrér for at kommentere.