Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Skoletasker - hvilke mærker kan I anbefale

Jeg vil høre hvilke skoletasker I har gode erfaringer med? Min datter skal starte til sommer, men jeg vil gerne have købt den inden fordi vi rejser til udlandet og er væk frem til skolestart. Jeg fandt denne blog
www.billige-skoletasker.blogspot.com hvor der er gode råd, men jeg vil også gerne høre hvilke mærker I kan anbefale.

Min datter er spinkel og ikke særlig høj.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg er ikke helt sikker på, at en billig taske vil være den billigste i det lange løb. Sådanne tasker bliver jo ofte noget hårdhændet behandlet. Der bliver lige smidt med dem osv., hvorfor det er væsentligt at sikre sig, at den er af ordentlig kvalitet - stoffet og syningerne er solide osv.

    Men - vigtigere er jo, at den sidder ordentligt på din datter, så mit forsag er, at du tager hende med på indkøb, og at hun prøver hvordan forskellige rygsække sidder på ryggen, så den er behagelig at have på, og der er ordentlig støtte.

    Sådanne tasker er gerne fyldt med papir, så tag evt. nogle bøger, madkassen o.lign. med og læg i, så hun/du dels finder ud af, om tasken er stor nok til det, der skal med, dels så stadig sidder ordentligt på ryggen. Husk - der skal også være mulighed og plads til regn- og gymnastiktøjet. Hvis det er en "ordentlig" forretning, så er der givet også personale, der kan rådgive.

    Og nej - det er nok ikke den billigste løsning i første omgang - til gengæld vil din datter kunne få en taske, som kan holde flere år uden at belaste hendes ryg.

    Ordentlige tasker fås også i de rigtige farver og mønstre, og det mærke, der er godt for det ene barn er ikke nødvendigvis det bedste for et andet.
Log in eller Registrér for at kommentere.