Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ondt ved gang med løberknæ?

Redigeret 8 februar, 2012, 04:18 i Fod- og knæskader
Hej alle.

Jeg har et spørgsmål vedr. løberknæ som jeg ikke føler det er muligt at finde svar på nogle steder på nettet. Håber derfor i har nogle erfaringer omkring det. Nemlig om man ved et løberknæ godt kan have ondt ved gang og cykling, selvom man ikke har løbet i over et halvt år?

Jeg har siden april 2011 haft ondt i mit knæ. Skaden opstod da jeg dagen efter en fodboldkamp(havde ingen smerter under eller lige efter kampen) begyndte at føle en smerte i form af stik på ydersiden af mit venstre knæ. Jeg opsøgte straks fysioterapeut, hos hvis jeg har været i behandling lige siden. Til at starte med forsøgte jeg løb en gang imellem, men måtte hurtigt indse at jeg på trods af en pause på flere måneder og stryketræning af bækken og mave (instrueret af min fys) ikke mærkede nogen fremgang. Jeg har herefter været på Gildhøj Privat Klinik hvor de først mente jeg havde en menisk skade, men efter en scanning måtte konkludere at der ikke var noget at se og derfor i stedet mente jeg havde et løberknæ. Jeg har efter prøvet flere behandlinger for løberknæ, blokade og muskuloskeletal chokbølgeterapi, alt imens jeg fortsat regelmæssigt har lavet øvelser der skulle kunne afhjælpe løberknæ. På trods af jeg ikke har løbet i min. 7 måneder og nu også har minimeret mine cykelture oplever jeg stadig smerte dagligt når jeg er på mit arbejde (jeg går ikke rundt, men står meget op) og jeg oplever smerte hvis jeg går ture på mere end ca. 15 min., sommetider har jeg faktisk ondt fra starten af turen. Jeg føler at min skade konstant bliver værre selvom jeg forsøger at minimere de aktiviteter der skader mit knæ, så meget jeg kan.

Min spørgsmål er derfor om andre har erfaringer med løberknæ, hvor man har ondt ved korte gå- og cykelturer og råd til hvad jeg kan gøre her fra?

Min smerte har gennem perioden ændret sig da jeg ikke længere oplever denne stikkende fornemmelse, men nærmere en konstant smerte, som ikke længere kun befinder på ydersiden af knæet, men også midt på knæet og på indersiden.

Håber I kan hjælpe.
Log in eller Registrér for at kommentere.