Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

kontrolleret mens?

Redigeret 8 februar, 2012, 11:45 i PMS og menstruation
Hej

Jeg er 18 år og har ikke brugt p-piller endnu. Jeg har uregelmæssig menstruation, altså der går mellem 21-30 dage.
Jeg har en masse aftaler som jeg skal overholde, blandt andet så skal jeg ud i et lille hus med 'natur' toilet, her i næste weekend. Men jeg ved ikke om min mens kommer i denne weekend, eller først en gang i næste uge. Er det muligt at sætte menstruationen i gang NU? og kunne kontrollere den så jeg ved præcis hvilket tidspunkt den kommer på?

Er ikke så fedt at få mens når man ikke har noget rigtigt toilet at gå på :(

Hilsen Ladia

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, sådan er din naturlige cyklus indrettet, og det kan du ikke gøre noget ved. Du kunne selvfølgelig begynde at tage hormoner - p-piller - for at styre det, men det er da en noget drastisk foranstaltning, fordi det ikke lige passer en enkelt gang, og kroppen har bestemt ikke godt af disse hormoner. I øvrigt skulle du være begyndt for lang tid siden, hvis det handler om, at du skal have medicinsk styret blødning.

    Men - det behøver ikke blive så vanskeligt endda, hvis du forbereder dig lidt. Køb f.eks en pakke baby-vådservietter, som du tager med ud på det naturtoilet, hvor der sikkert heller ikke er en vandhane. Så kan du vaske dig og også vaske hænder med et par servietter.

    Husk også at have en rulle affaldsposer med, så du kan putte dit bind/tampon i + de brugte servietter. Du må under ingen omstændigheder smide dette affald ned i naturtoilettet.

    Affaldsposen binder du en knude på og smider i skraldespanden.

    Problemet behøver ikke være større. God tur - jeg nyder selv at komme ud og leve primitivt - og har aldrig set menstruation som et problem ved sådanne ture.
Log in eller Registrér for at kommentere.