Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mistroisk

Redigeret 8 februar, 2012, 06:55 i Samliv
Min kæreste og jeg har været sammen i over 2 år, det har ikke altid været lykke og kærlighed.

Min kæreste har været uærlig overfor mig med hans exkone. De har snakket i smug og han har nægtet at de har snakket sammen og han har slettet beskeder og opkald i tlf så jeg ikke kunne se at de har snakket sammen men indtil at exkonen skrev at hun havde snakket med ham i tlf og skrevet med ham.


Jeg har så svært ved at stole på ham. Da vi fandt sammen fortalte jeg at mit tidligere forhold havde min kæreste løjet overfor mig heletiden og det accepterede jeg ik i et forhold. da jeg bliver så ked af det og såret. Det kunne han godt forstå og sådan ville han ik være overfor mig.

Min kæreste skrev at hans ex ikke skulle ringe og skrive til ham når han var ude ved mig og det fandt jeg ud af og det sårede mig. Min kæreste sagde at han gjore det fordi jeg altid blev stille og underlig når hun ringede.

Men det skal også siges at hun ringede og skrev meget og det var om alt fra at sætte en printer eller tv til osv.

Men han havde også snakket med hende en aften hvor jeg ikke kunne forstå at det tog så langtid inden han svarede tilbage på sms hvor jeg spurgte om han havde snakket med hende og han sagde nej.

Men dagen efter konfronterede jeg det med ham og fik ham til og skrive til hans kæreste om de havde snakket sammen og hun skrev ja og jeg ringede da også til dig... og der havde han slettet opkald og sms..

Jeg kan bare ik komme over det. Han siger jeg skal ta og komme videre og lade være med at ha dumme tanker.
Det er et ½ år siden og han siger at jeg ik kan bli ved med at hænge mig i det.

Jeg er så bund ærlig og fortæller ham alt også exer...som jeg har børn med for som jeg siger hvis vi engang skal flytte sammen så skal man jo kunne finde ud af det med exer.... Han har mødt mine 2 exer som er fædre til mine børn men jeg har ik mødt hans som han har 2 børn med.


Hvad skal jeg gøre vi er tit i skænderi og uenig da min mistroiskhed er der heletiden om han er ærlig :(


Hvad skal jeg gøre?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg er ikke helt sikker på, jeg forstår det her, men jeg vil da prøve at opsummere, hvad jeg har opfattet:

    Din kæreste har – har haft? - jævnlig telefonkontakt med sin ekskone, som er mor til hans børn? Problemet er ikke, at han har denne kontakt – problemet er, at han siger til dig, at han ikke har? Og han lyver om det, fordi du bliver jaloux over det?

    Når man har valgt at få børn sammen, så ”fanger bordet” om man så må sige – så er man af hensyn til børnene nødt til at have en så positiv kontakt som overhovedet muligt, og det er sådan set resten af livet. Ved de mindre børn en masse kontakt omkring opdragelse, samvær osv. osv. - jo ældre børnene bliver, jo mere sporadisk kontakt kan man så have, men man skal da stadig være der omkring store begivenheder i sine børns liv – og man skal kunne være der sammen som de forældre men nu en gang er, også selv om man ikke er partnere mere.

    Så jeg ser det da som noget meget positivt, hvis din kæreste har et godt venskab til sine børns mor, og jeg ser det som noget negativt, at du ”får det underligt” ved det – og at det da kan være derfor, han har valgt at lyve om det.

    Men – jeg læser også, at det er ½ år siden, han øjensynligt er ophørt med denne kontakt, hvilket er rigtigt dårligt i forhold til deres fælles børn, men øjensynligt er gjort af hensyn til dig.

    Jeg har ikke helt forstået, hvad du er så mistroisk overfor, men som du skriver i indledningen, så har I været sammen i over to år og det har ikke altid været lykke og kærlighed,så der må vel være mere i det end som så.

    Spørgsmålet er så, om det overhovedet er jer to, der skal opbygge en tilværelse sammen? I har børn hver i sær – og de børn skylder I da al mulig hensyn. De skal da ikke opleve, at I flytter sammen, når I allerede på forhånd har store problemer i at få samlivet til at fungere.

    Som nævnt – jer er ikke helt sikker på, jeg har forstået dit problem – så måske jeg har misopfattet, hvad det drejer sig om?

    Det korte af det lange må vel være: Elsker I hinanden - eller gør I ikke? Hvis du tror på hans kærlighed til dig - må du også lære at stole på, at han er ærlig overfor dig.
  • Indstillinger
    Det er jo ikk det jeg mener med at han ik må snakke med hans ex. Men jeg kan bare ikke forstå at det skal gøres i hemmelighed... det gør jeg da ik med mine det deler jeg da med ham, for hvis vi den dag flytter sammen skal man da kunne snakke og dele ting med hinanden, men sagen er den at når de så har snakket i smug er det ik børn der bliver snakket om. Alt andet...... Jeg kan bare ik forstå at man skal holde sådan noget hemmeligt.
  • Indstillinger
    Hej Mistroisk

    Først: han er blevet hos dig. Det er positivt.

    Har du sagt at du gerne vil møde hans eks.?

    Prøv det! Siger han nej, kan du spørge hvad det er der gør, du ikke må møde hende. Hvis det er fordi hun er jaloux, er det ikke så godt. Så må du nok spørge om han har et forhold til hende. Har han det må du spørge dig selv om du kan leve med det, eller afslutte forholdet.

    Jeg kan godt forstå du er jaloux. Især da han ikke er ærlig.

    Held og lykke!

    Mvh Susanne
Log in eller Registrér for at kommentere.