Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

P-Pille og mens i 31 dage?

Redigeret 6 februar, 2012, 16:08 i PMS og menstruation
Hej, jeg begyndte på mine p-piller for cirka 31 dage siden, jeg stoppede her i lørdags, d. 4 feb, og nu kommer den styrtende, før vidste jeg at det først kom styrtende hen af eftermiddagen, men nu kommer det bare. Jeg er 15, og har haft min mens i 31dage nu, æv /:
Gerne hjælp!!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg er ikke helt sikker på, jeg har forstået, hvad du skriver, så jeg opsummerer lige, hvad jeg mener at have forstået:

    Du er begyndt første gang med p-piller for de her 31 dage siden?

    Du begyndte på din menstruations første dag, som man jo skal når man begynder?

    Du har blødt lige siden?

    Under p-pilleperioden blødte du kraftigt fra om eftermiddagen, men nu hvor du holder pause, bløder du kraftigt hele tiden?

    Du er 15 år. Har du talt med din mor om det her?

    Har du overvejet at gå til læge?

    Har du overvejet, hvor vigtigt det i grunden er for dig overhovedet at tage disse p-piller? Det er absolut ikke særlig sund medicin; der er mange bivirkninger, og noget tyder på, at din krop bestemt ikke bryder sig om denne for for medicinering, så første forslag er da, at du stopper med disse piller og ser, om der ikke falder ro på igen.

    Jeg vil bestemt foreslå dig at finde en anden form for prævention, der ikke indeholder hormoner.
  • Indstillinger
    Jeg har snakket med min mor om alt, hun har også snakket med lægen et par gange (og det var også lægen som gav mig mine p-piller -Cilest (mener jeg)
    Lægen sagde det var normalt med lidt blødning, problemet er bare at jeg har blødt konstant! uden stop. Altså, jeg startede jo primært på dem, fordi jeg havde mange menstruationsmerter, og fordi min mens cyklus er meget ude af balance, fx. der kan gå et halvt år, til en uge til jeg får min mens (:
    Altså jeg er joh holdt nu, men det er som om min krop tror jeg skal have min menstruation hele tiden... men tak for svar
  • Indstillinger
    Det kan være, at du ikke vil have problemer med et andet mærke.

    Men jeg syntes I skal prøve at finde ud af hvorfor du har uregelmæssige blødninger og så stærke smerter før du begynder på p-piller.
Log in eller Registrér for at kommentere.