Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Forbyd skiefroni medicinen seroquel

Redigeret 30 november, 2014, 02:36 i Skizofreni
efter at have været i behandling med seroquel kan jeg kun advare mod denne medicin,seroguel er al for stærk medicin og man forandre personlighed,da jeg selv fik medicinen fik jeg ødelagt mine tænder,og jeg var en medicinsk grønsag.jeg rystede på hænderne,og var meget nervøst.jeg var fange i min egen krop.jeg fatter slet ikke at seroquel og hoved er blevet godkendt som medicin.så ud med seroquel.hver gang jeg tog medicinen var jeg ved at gå i gulvet fordi seroquel er så stærk.nu får jeg heldigsvis anden medicin og er rask.til dem der syntes at seroquel er ok.vil jeg sige at så kan i selv prøve medicinen ellers kan i jo ikke udtale jer.med venlig hilsen den arfarne sindslinede.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej.
    Jeg kan godt forstå at du advare mod Seroquel når du har haft en så ubehagelig erfaring med det. Det lyder virkelig ubehageligt. Jeg har selv været på Seroquel i en kortere periode, men havde hverken værring eller bedring. Jeg kender dog en del der har været hjulpet af Seroquel.
    Hvor mange mg fik du?

    Mange hilsner herfra,
    Maj
  • Indstillinger
    hej maj da jeg fik seroquel fik jeg mellem 400mg og 6oomg om dagen da jeg fik 600mg kunne jeg ikke rejse mig op fra sengen fordi medicinen lammede min krop,rent mareridt,med venlig hilsen tyren.
  • Indstillinger
    Hej . Jeg har os fået det medicin , Jeg fik krampe anfald hver dag i næsten 2år og lægerne sagde jeg har fået epilepsi og de kramper jeg de lå i den sværer ende sf eppelipsi , men efter 2 år , fandt de ud af at min 'eppelipsi ' var bivirkninger fra det medicin der
  • Indstillinger
    Hej,
    Det er godt nok også nogle voldsomme reaktioner, i har haft, det må have været forfærdeligt, men det lyder også som en ordentlig omgang lægesvigt. Det er absurd, at man ikke med det samme stopper behandlingen og prøver et andet præperat.
    Jeg tror ikke, det er et forbud, der er brug for, så meget som, det er bedre opfølgning, og i jeres tilfælde bedre psykiatere.
    Vi menneskers krops kemi er jo vidt forskellig og hvad den ene har gavn af kan den anden måske slet ikke tåle. Jeg får selv Seroquel i en meget høj dosis (1200mg i døgnet) + 2 andre præparater, har været på det i 3 år nu og det er rigtig godt til mig.
    Et andet eksempel er Risperdal, jeg har set videoer på youtube med drenge der udviklede bryster af det stof, det er også ret exstremt. Jeg selv forbander Risperdal langt væk, det var den første medicin jeg blev sat på og det var et helvede. Men samtidig kender jeg også folk der har fået det markant bedre på Risperdal, og så er vi tilbage ved at det er meget individuelt og at min psykiater nok skulle have grebet ind, inden det blev helt slemt.

    -Eblen
  • Indstillinger
    tyren1 for det første vil jeg sige jeg har ikke prøvet det så kan ikke udtale mig om bivirkningerne men medicin virker forskælligt du har været uheldig med den type jeg kan også være med at få det af lort til på smertestillinde medicn på recept der hedder arthrotec forte 75/0,2 mg jeg tog det i to dage og fik det pisse dårligt af dem fik konstant hjertebanken og det føltes som om jeg skulle krasse af så læser jeg at de fraråder og tage det vis man bland andet ryger og det var en af de bivirkninger så det stoppet derefter jeg er stor ryger både smøger men ryger ogsa andet god tobak :D det hjælper på mit adhd jeg skal snart i udredning og så kan man ogsa sove om natten de vil ikke give mig noget at sove på men tager ogsa en masse tramadol 50 mg 3 gange i døgnet plus 6 pamol i døgnet jeg lider af kroniske smerter på grund af et brud på ryggen efter et trafik uheld så keder godt de bivirkninger med venlig hilsen martin
  • Indstillinger
    Personligt har jeg selv haft rigtig gode erfaringer med seroquel prolong og seroquel. Tager hhv 400 mg og 200 mg og kan ikke genkende de negative bivirkninger. Man skal dog have en højere tandhygiejne - dvs børste tænder en ekstra gang pga mundtørhed. Men det gælder nu også de fleste antidepressive produkter.

    Seroquel er desuden stemningstabiliserende og en del bipolare spiser dagligt produktet til stor gavn.
  • Indstillinger
    Også en kraftig advarsel herfra. Jeg fik utrolig ubehagelige bivirkninger ved 600 mg, og jeg fik helt op til 800 mg. Brystmerter, kunne ikke synke, vejtrækningsproblemer, mine ben gav efter under mig. Når jeg sov var det som om jeg skulle kæmpe i lang tid for at vågne. Det var som om, jeg slet ikke kunne blive bevidst og vågen igen. Hvis du mærker disse bivirkinger så bed om noget andet medicin. Alt andet, bare ikke seroquel. Det skal dog også siges at abilify er noget skidt. jeg anbefaler derimod Invega, som til gengæld er det dyreste medicin. Jeg vil stadig anbefale, at man beder om denne medicin, og gerne gør det frivilligt, hvis man er indlagt. Så er der større chance for, at man får denne medicin, som jeg er overbevist om, har LANGT FÆRRE bivirkninger end de andre. At den er dyr betyder, at du må tale din sag lidt mere for at få den.
  • Indstillinger
    Kan man knuse seroquel og ryge det? Er det i så fald giftigt og bliver man skæv?
  • Indstillinger
    Lad vær med at ryg noget . Få hjælp og støtte til at komme videre i livet, som kaldes recovery i det psykiatiske system.

    seroguel: Har andre oplevet at være fanget i sin egen krop, og føler at de ikke kan vågne rigtigt op - speciel efter mararidt?

    Får nogen seroquel som antidepressiv ?
Log in eller Registrér for at kommentere.