Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Lægeerklæring - Sygemelding - dagpenge - akasse

Hej ...

Jeg er blevet afmeldt akasse, som jobsøgende og ledig. Nu skal jeg til lægen og have en lægeerklæring/sygemelding - da jeg har været fraværende fra løntilskudsjob i 1 mdr.

Nu er det her løntilskud slut, og jeg har fået det bedre.

Hvad skal jeg sige til lægen (jeg hadede at være i løntilskudsjob jeg fandt det ydmygende og jeg fik kvalme af det) kan han nægte at give mig en sygemelding ...(ja hvis jeg siger det kan han...men det gør jeg heller ikke)

Skal jeg sige at jeg stadig har ondt men har det bedre og er klar på torsdag eller hvad...

Nej jeg kan ikke li at gøre det her - men jeg havde det superdårligt med det andet - derfor!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Der er da ikke noget forkert i, at det har vist sig, at dine symptomer var (delvis) psykisk forårsagede. De var der jo!

    Du skal efter min mening ikke lyve. Beskriv dine symptomer, og få en god snak.
  • Indstillinger
    Så har jeg været der ...han var sød flink og hjælpsom.
    Jeg sku slet ikke have en sygemelding (åbenbart) men bare gå til lægen for at vise at jeg øh for at modtage sygedp.

    Og jeg er så vred (stakkels mand) han har nok tænkt "hold da op en sur kælling " det er jeg helt nervøs over meen ærlig talt...ja jeg er vred.

    Men mest over systemet - det var nu ikke ham. Vel også over at gå passiv og ledig til man er ved at blive idiot ..og så at blive sendt ud i noget jeg kun kan opfatte som en hån. Der var ikke noget i det - andet end at de skulle have penge af staten - derfor ville jeg ikke mere - og derfor lagde jeg mig "syg " for ellers var jeg da virkelig blevet ...ja
  • Indstillinger
    altså når du melder dig syg fra akasse og jobcenter skal du til læge for det du fejler og ikke for at få lægeerklæring kommune skal nok få fat i din læge for at tjekke om du virkelig er syg og har været til lægen for at modtage sygedagpenge så forstår ikke hvorfor du er afmeldt fra akasse man bliver kun afmeldt fra jobcenter hvis man er syg mere end 14 dage. Har du ikke sygemeldt dig mens du var væk fra løntilskud?
  • Indstillinger
    Pas på med at måske være psykisk syg... Du bliver måske sendt til Per Fink og aflivet efter TERM modellen
  • Indstillinger
    Hej Nada

    Jo var sygemeldt fra løntilskudsjobbet - men da jeg var fraværende i over 4 uger...blev jeg afmeldt fra jobcentret, der krævede at jeg gik til lægen.

    Lægen forklarede at var man syg i over 4 dage var det altid klogt at henvende sig til egen læge - så jeg på den måde kunne dokumentere det for sygedpkontoret, arbejdsgiver og/eller a-kasse/fagforening.

    Der ellers kunne smække kassen i.
Log in eller Registrér for at kommentere.