Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Det klikker i hovedet!!

Redigeret 26 februar, 2014, 09:48 i Hovedpine og migræne
Hej allesammen!

I mandags da jeg kørte til skole kunne jeg mærke en klikken i mit hoved. Det føltes lidt som om der var noget der sad løst og den kom hver gang jeg kørte over et bump, lige gyldig hvor lille det var (jeg cykler). Den klikken kom også tit når jeg bare tog et skridt, eller fx gik på trapper.
Da jeg kom hjem fra skole var jeg meget træt og sov en halv times tid. Da jeg vågnede havde jeg en følelse i kroppen som om jeg skulle til at være syg. Jeg havde inden haft en hævet kirtel i lysken (det tror jeg det var). Jeg lagde også mærke til at det klikkede en del om aftenen da jeg var til ridning (det var jeg både mandag og tirsdag).

Den klikken er fortsat hele ugen, den er dog ikke så voldsom mere, nu kan jeg godt gå uden at det klikker hele tiden, jeg kan for det meste også godt cykle nu uden at det klikker helt vildt. Det kan også godt klikke hvis jeg bider tænderne sammen eller hvis jeg skal samle noget op fra gulvet og tager hoved op igen.
Men ud over den klikken har jeg også haft ondt i hovedet, lidt som om der er noget der trykker, strammer eller presser ned. Det dunker en lille smule, som om det gør når man er syg. Jeg har haft en lille smule kvalme, men det har ikke været særlig meget.

Både min klikken og ondt i hovede har både haft siddet i baghovedet, men også oven på hovedet.

Jeg havde hjernerystelse i november 2010, pga jeg blev smidt af en hest. Da jeg skulle ride igen kunne jeg høre en klikken, men tænkte at det stammede fra min hjelm, som jeg ikke havde fået skiftet ud.

Jeg snakkede i torsdags med min mor om det, og hun siger at hun også kender det med at det klikker, hvis hun fx hopper på trampolin. Det beroligede mig lidt, men jeg er stadig bekymret.

Nu er mit spørgsmål om det er noget at være bekymret for? Jeg skal på skiferie om 5 dage, burde jeg tale med en læge inden? Jeg var på en en-dags skitur med min skole i onsdags, og der synes jeg ikke rigtig at det klikkede. På vejen hjem i bussen var jeg dog rigtig træt, men jeg havde jo også været meget aktiv.

Kan det være noget alvorligt eller er jeg unødigt bekymret? Indtil videre har jeg ikke ladet det påvirke min hverdag, jeg har været i skole, til ridning og på arbejde. Det skal siges at jeg er 17 år gammel.

Er der nogen af jer der har prøvet det samme?

Hilsen Maria

Kommentarer

  • Indstillinger
    persille1persille1
    Redigeret 5 februar, 2012, 12:30
    Nu jeg læser, hvad du skriver kommer jeg til at tænke på for nogle få år siden havde jeg også en klik lyd i hovedet.
    Jeg var til tider desperat af at høre den klikken. Jeg tror, jeg havde den i flere måneder.
    En dag var den væk og jeg glemte alt om den. Utroligt så hurtigt sådan noget kan gå i glemmebogen.
    Desværre har jeg ingen anelse om, hvad det skyldtes. Jeg tror ikke du behøver at være bekymret. Lyden er irriterende, men skal nok gå væk igen.
    Trætheden skyldes sikkert du var træt.
  • Indstillinger
    hvorfor får du det ikke undersøgt hos en læge ---den bedste medicin er at få en klarhed over hvad der kan være ---
  • Indstillinger
    Det hjælper helt utroligt at der er en anden der også kender det! Jeg følte mig som en der var vanvittig da jeg først hørte den.

    Jeg tror også at jeg tager til lægen så han lige kan tjekke det, men jeg var bare så bange for at der var noget alvorligt galt. Men det ville nok være det smarteste.

    Tak fordi I gad svare :)

    Hilsen Maria
  • Indstillinger
    Hej Maria

    Jeg håber du har fået hjælp, men jeg skriver alligevel for der kunne jo være andre med samme problem.

    Jeg tror din klikken skyldes nogle led i nakken der bevæger sig forkert. Hvorfor de pludseligt er begyndt på det tør jeg ikke sige, men jeg ved hvor jeg vil foreslå du går hen: Til en kiropraktor!

    En kiropraktor er meget grundigt uddannet i ledfunktion osv. og har også en medicinsk baggrund så de kan vurdere om der skulle være noget mere alvorligt galt.

    Jeg bruger selv dem her: http://kiro.dk/Nakke.150.aspx men de ligger i Ringsted og det ved jeg ikke om er for langt for dig.

    Held og lykke

    Knus
    Tippy12
  • Indstillinger
    Jeg er ikke helt sikker på den løsning, selv om det naturligvis kunne være muligt. Men den klikken jeg hørte i mit hoved var noget andet. En underlig kliklyd inde i selve hovedet. Og den forsvandt af sig selv efter et stykke tid.
    Jeg kender godt lyden fra led i nakken, men den er anderledes.
  • Indstillinger
    min far har dement og er så bange for at det kan være noget startende noget/skrump det klikkende jeg har i hoved ....
  • Indstillinger

    Er der nogle af jer der har fået svar på hvad det er?

Log in eller Registrér for at kommentere.