Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

underlige smerter i skinneben? :/

Redigeret 23 februar, 2014, 07:00 i Åben debat om smerter
jeg har et underligt problem..
når jeg går ture i alm eller rask tempo, får jeg en syrende smerte i mine skinneben (i ved, den syrende smerte man får hvis man f.eks. cykler hårdt til, uden at være i form)
når jeg først får denne smerte, skal jeg sidde ned i et par min, så går det væk, og så kan jeg fortsætte i LANGSOMT tempo.
og det gør bare så mega ondt at jeg ikke kan fortsætte gåturen med smerterne, så begynder jeg at ryste i benene af smerte..

det er skide irriterende for at sige det mildt, at jeg ikke kan gå ture osv uden at skulle gå i slowmotion for at undgå denne smerte..

jeg har pt ikke tid til at gå til lægen for "ikke-akutte" ting, så ville lige hører herinde om nogle har oplevet det, ved hvad det evt er, om jeg selv kan gøre noget osv?
HJÆLP MIG :(

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Chris

    Nej, jeg har ikke oplevet den tilstand, du beskriver, men jeg har hørt andre fortælle om noget lignende, og i de tilfælde skyldtes problemet D-vitamin-mangel. Du kan prøve at læse, hvad der står om D-vitamin-mangel på denne hjemmeside, tilhørende nogle praktiserende læger:

    http://www.cure4you.dk/749/D-vitamin.pdf

    Som du kan se, står der angivet følgende symptomer:

    • Følelse af ”svaghed” – muskeltræthed.
    • Smerter og nedsat kraft i musklerne – spec. lår, læg, skuldre og nakke.
    • Almen træthed.
    • Smerter i knoglerne.
    • Prikkende, stikkende, sovende, snurrende eller brændende fornemmelser i fødder og hænder.
    • Krampetendens i arme og ben.
    • Uoverkommelighedsfølelse
    • Depression
    • Ledsmerter
    • Bredsporet og vraltende gang
    • Besvær med at rejse sig fra siddende til stående stilling samt at gå på trapper.

    Sådan som jeg forstår det, er det blot eksempler på symptomer, og man har slet ikke nødvendigvis dem alle, og sikkert kun et enkelt af dem til at begynde med.

    Du er nok nødt til at gå til læge og blive undersøgt.

    God bedring

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Fandt du nogensinde ud af hvad der var galt? Og lider du stadigvæk af det?
    Jeg led meget af det da jeg var ung, og nu har min datter samme problem
    Mvh Mette
Log in eller Registrér for at kommentere.