Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kronisk stoppet næse

Redigeret 17 april, 2012, 15:27 i Allergi
Hej.
Jeg har nu i en del år gået rundt med en kronisk stoppet næse. Jeg kan ikke huske præcis hvornår det startede, men jeg tror det er omkring 7 år siden (jeg er 19 år) . Nogle gange er det ene næsebor frit, andre gange er begge helt stoppede, men generelt er de begge ikke helt stoppede, så jeg kan godt trække været igennem dem, bare med lidt besvær. Min næse løber også ret tit, især hvis jeg er udenfor, og det er koldt. Det giver en del problemer nåt jeg dyrker sport da jeg udvikler en del slim i halsen som gør det svært at trække luft ordentlig.
Jeg har været til egen læge et par gange og har fået lavet en prik-test, som viste, jeg var allergisk for langt det meste, der blev testet for. Jeg er b. la. allergisk over for katte, og problemet er, at jeg selv har kat. Der er dog ingen problemer med katten normalt, kun hvis jeg får nogle af dens hår i ansigtet. Så det er ikke sådan, at jeg kan mærke det, lige så snart jeg trædder ind i et rum, hvor der bor en kat.
Jeg har både været tilskrevet næsespray og piller af to omgange af læger. Jeg har prøvet noget naturmedicin, jeg har prøvet noget zoneterapi og jeg har været til en øre-næse-halslæge som ikke kunne finde problemet. Jeg har ikke kunne mærke nogen ændring ved noget som helst medicin. Selv når jeg er ude at rejse og er væk i to uger, kan jeg ikke mærke nogen ændringer.

Så nu ved jeg ikke helt, hvor jeg skal hen. Skal jeg få fat i min egen læge igen, som så kan sende mig videre, eller er der andre måder?

Tak på forhånd.
«1

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.