Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Store skamlæber

Redigeret 29 juli, 2012, 14:09 i Åben debat for kvinder
Hej alle sammen :)

Jeg skriver herinde, da jeg ville høre om der er nogen der har erfaring med skæring af skamlæber? Jeg har overvejet det i 2 år nu og jeg ville bare høre om i havde nogen erfariger med det? (Jeg ved godt infektionerne ved dette, har jeg læst på nettet) Men har I nogen gode råd før og efter behandlinger? Har i selv prøvet det? Er virkelig utilfreds med mine skamløber, det går mig på hver dag.. Min kæreste er heller ikke vilde med dem, fordi de er så store!! (ca. 3 cm hænger de hver)

Kommentarer

• Jeg er lamslået over at du ikke har fået nogen som helst reaktioner eller svar. Jeg synes det er et vigtigt emne. Jeg tror der er lidt for meget mode i tidens syn på skamlæber. Egentlig burde det hedde lystlæber eller noget andet - men lad det nu ligge.

Der må være en kvindelig gynækolog, som kan give dig et ærligt svar på, om det er et problem som man bør gøre noget ved eller om det bare løses bedst med passende undertøj.

Held og lykke med det videre forløb!
  • Har lige fået fjernet et par cm af den ene, da den generede mig voldsomt ved cykling. Skulle have fået det gjort for mange år siden. Det er simpelthen fantastisk at kunne cykle uden denne gene. Ydermere har det også givet en helt anden følelse at have trusser på, have sex og ja såmænd bare at sidde på en stol. Det var godt nok smertefuldt da lokalbedøvelsen forsvandt, men allerede dagen efter var smerterne til at holde ud og et par uger efter var stingene forsvundet og det har været en rigtig god oplevelse. Jeg mener ikke, at man skal gøre det af kosmetiske grunde, så skal det være temmelig grumt, men for mig har det været positivt ikke altid at have denne gnavende fornemmelse i "bunden" og jeg ville ønske, jeg havde gjort det for rigtig mange år siden. Jeg har så også været heldig at der ingen komplikationer har været, ved ikke hvad statistikken siger omkring det.
  • Hej Linda1.

Er du kommet videre i dine overvejelser om operation?
    Jeg har samme problem som dig; det er ubehagelit når man cykler og besværligt under sex, og de kan ses selvom man har trusser på.
    Jeg har skammet mig over at gå til min læge med det, da jeg ikke føler mig taget seriøst, selv når det gælder andre ting, der har plaget mig i årevis.
    Derfor vil jeg også skifte læge - men synes ikke, det her skal være det første, jeg lægger ud med hos den nye læge.

Så jeg vil meget gerne høre om dine erfaringer med det her.
    Skal man f.eks. selv betale for operation?

Vh
    Amar123
Log in eller Registrér for at kommentere.