Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hjælp til parforhold

Redigeret 1 februar, 2012, 06:03 i Åben debat om sex
Hej

Jeg har brug for noget hjælp til mit forhold med min kæreste.
Vi har været sammen i lidt over 2 år og vi bor sammen og har gjort det næsten 2 år også.
Her i sidste uge fik jeg så endelig fortalt min kæreste at jeg havde været ham utro med en anden mand.
Han tilgav mig efter en dags tid og vi har det nogenlunde sammen igen. Egentlig ville jeg sige godt, men jeg har det ikke så godt nu.
Jeg har nemlig lige fundet ud af at han har været inde på scor.dk (det var han før jeg fortalte ham om min utroskab) og det gør mig meget ked af det. Han siger at det er en gammel profil, men han var derinde dagen efter vores 2 års dag. Da jeg spurgte ham om det, sagde han at han nok havde kedet sig. Han sagde det som om han ikke kunne huske det og at det ikke betød så meget.
Det skal lige siges at vi har slået op en del gange førhen og derefter har fundet sammen igen, hvor han nu siger at det er en profil han har oprettet sidste gang vi slog op (tror det var i efteråret).
Det er meget forvirrende og det gør mig meget ked af det. Han har lovet at fjerne profilen for han ved at jeg hader den side, da det jo kun er for folk som enten er der for at være den anden utro eller hvis begge parter leder efter noget sammen og/eller hver for sig.

Men!... har jeg rent faktisk lov til at have disse følelser omkring det nu hvor jeg har været ham utro? Det giver mig sådan end dårlig mavefornemmelse og jeg får nærmest kvalme af tanken om at han har en profil derinde, selvom han ikke rigtig bruger den.
Jeg er slem til at holde øje med ham da jeg nok er meget jaloux anlagt og der skal ikke meget til før jeg bliver mistænksom.. men igen, har jeg lov til de følelser? Eller rettere sagt, er det okay at sige at han SKAL fjerne den profil og give udtryk for hvordan jeg føler det?

Håber jeg kan få noget hjælp herfra.

Hilsen mig.

Kommentarer

  • Indstillinger
    JA, mon ikke. Klart du er jaloux, og mistænksom. Der må da være en grænse for, hvad man skal byde sig selv.
    Aldrig i evighed om jeg fandt mig i den slags.
  • Indstillinger
    Jeg ser, du har været endog meget aktiv i nattens løb her på ND. Nej, jeg har ikke læst alle dine indlæg, men dog bemærket, at du nogle steder har kommenteret på mine indlæg, så du du nok heller ikke kan bruge, hvad jeg skriver nu. Det vælger du naturligvis selv.

    Du er jaloux og kontrollerende – alligevel har du været utro. Din kæreste har en profil på scor.dk – men det er dig, der har været utro.

    Han har lige så meget ret til at have den profil, som du har til at have været utro.

    I øvrigt ser jeg, at du først har opdaget denne profil efter din utroskab. Nej – du har sådan set ikke ret til at kræve af ham, at han sletter den.
    Du bør i det hele taget nok arbejde med den jalousi – for det er den, der ødelægger både dette og dine fremtidige forhold, og den der gør, at din kæreste har brug for et ”frirum” f.eks. at kigge med på sådan en scor-side og drømme om et forhold, der ikke er så kompliceret, som et forhold med et jaloux person er.
  • Indstillinger
    lotte - hvorfor er du så bedømmene? Føler du dig betydningsfuld når du sidder og dømmer andre til at være mindreværdig?? Dette er meningen at skulle være et forum hvor man trygt kan komme og spørge til råds omkring forskellige ting man går med, og så kommer du og nærmest smider i hovedet på mig at han faktisk drømmer om at være sammen med andre end mig. Hvor kan mennesker dog være modbydelige.
    Jeg kender min kæreste og han ville ALDRIG have tilgivet mig hvis han ikke elskede mig og ville være sammen med mig.

    Så bland venligst de personlige følelser uden for dette, og skriv dog ordentligt til folk!
  • Indstillinger
    Jeg beklager. Der er meget, jeg ikke forstår.

    Naturligvis kan man være tilsluttet sådan noget som scor.dk, samtidig med at man ved at kæresten "hader det", og samtidig med at man er totalt lykkelig og elsker den person, der "hader" at man er tilsluttet.

    Undskyld - jeg skulle nok ikke have været inde her - for en sådan situation kan jeg vist alligevel overhovedet ikke forestille mig.
Log in eller Registrér for at kommentere.