Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Svamp og måske vulvodyni ?!

Redigeret 10 marts, 2012, 14:10 i Vulvodyni
For at gøre en meget lang historie kort. Så har jeg i over to år lidt af svamp i underlivet. Jeg har været på diverse svampekure, men uden resultat.
Foruden kløen har jeg også svien i området omkring skedeåbningen hvilket gør det umuligt at have sex. Denne brændende smerte som jeg har fik jeg først et par måneder efter min svamp startede og jeg tror derfor at det er to forskellige ting. Jeg har været hos egen læge og to forskellige gynækologer. Men jeg føler ikke at jeg bliver forstået, de tager ikke min manglende sex alvorligt og fokuserer kun på mit svampeproblem, da det er det eneste prøverne viser.
Jeg har nu googlet vulvodyni og jeg kan nikke genkendende til så mange af de historier de unge kvinder fortæller samt de symptomer de oplever.
Det skal lige siges at jeg ikke er på p-piller.
Jeg er blevet podet negativt for bakterier, gonore, klamydia, celleforandringer, mycoplasma, min ph værdi er meget fin, mine slimhinder i skeden er fine, min livmoder og æggestokke ser helt normale ud, jeg har ingen øget udflåd eller grim lugt, jeg har heller ingen myoser/muskelspændinger. De eneste symptomer jeg har er kløe lige omkring skedeåbningen og en brændende sviende smerte ved samleje samme sted, hvilket har gjort at jeg ikke har haft et normalt samleje i 2 år.
Jeg er også rigtig meget i tvivl om jeg skal gøre mere for at finde ud af om jeg har vulvodyni og evt få behandlet det, før mit svampeproblem er væk. For hvis det er opstået i behandlingen af svamp giver det så nogen mening ?
Jeg dybt fortvivlet over min tilstand og håber virkelig at der er nogen som kan give mig nogle brugbare svar.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja vulvodyni kan godt være fremprovokeret af tilbagevendende svamp i skeden eller allergireaktioner på penicilin. Svampen skal helt væk hvis du stadig har svamp før du kan behandles for vulvodyni og derefter undersøger om du har vulvodyni.
  • Indstillinger
    Jeg tror bare jeg er ved at blive ret utålmodig, da jeg har haft konstant svamp i over 2 år nu. Har vitterligt gjort ALT - levet uden sukker, ladet være at bruge tamponer, tager ikke p-piller, ladet være at vaske mig med parfumeret sæbe osv osv. Har været på et utal af svampekure. Både Flucanozol, Canesten og Sporanox. Er der nogen der ved om der er en anden grund til at det ikke vil forsvinde ?!
  • Indstillinger
    Hej!

    Jeg ved ikke så meget om svamp - mange kvinder der lider af vulvodyni er blevet behandlet for svamp fordi lægerne troede det var det, og fik så konstateret senere at de slet ikke havde svamp. Men jeg går ud fra at du bliver testet hver gang du bliver behandlet, og får "positive" svar?

    Jeg råder altid folk til at opsøge Knud Damsgaard, hvis de tror, de lider af vulvodyni. Han kan tage en masse prøver, og evt. finde ud af om det er noget andet du fejler. Det er en privat klinik, så det koster penge, men jeg synes selv det er det værd, hvis det rent faktisk hjælper, så man kan få sexliv mm. tilbage!

    Du finder hans klinik her: http://centerforvulvodyni.dk/

    Vh. Sisse

    Facebook-gruppe: http://on.fb.me/vulvodyni
Log in eller Registrér for at kommentere.