Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tilstoppet Næse Hjælp!

Redigeret 31 januar, 2012, 06:17 i Allergi
Hej, jeg har en næse der er fuldstændig tilstoppet, og har stået på i 1.5 år nu jeg har prøvet et hav af næsesprays og lægerne står uden råd. Jeg var ved øre næse hals lægen for 1.5 år siden og skulle kigges i halsen, der brugte han et kamera og dagen eller 2 efter startede det næsebor han havde kigget i med at være tilstoppet, derefter skiftede det mellem det højre og venstre, men efter nogle måneder var de stort set begge to helst tilstoppet. lægen sider det er mine slimhinder der er hævede.

Kan det være en allergisk reaktion på det bedøvelsesmiddel lægen for 1.5 år siden smurte på kameraet?

Al hjælp vil blive værdsat stort!

TAK

Kommentarer

  • Indstillinger
    hej baron

    jeg har selv været kraftigt plaget af tilstoppet næse i mere end 25 år og har brugt rigtig mange liter næsespray ex otrivin der ca har samme virkning som tisse i bukserne når man fryser
    udover det har jeg været hos mange forskellige praktiserende læger der har fx givet mig nasacort og special læger der har nær studeret mine slimhinder og foreslået evt en opperation (hvad jeg ik har fået)

    det undre mig bare ingen af disse experter har vist noget eller fortalt mig om næseskyllekanden med saltvand
    som kan købes for 135 kr hos fx skandinaviens yogacenter salt koster 3 kr for et kilo (den billigeste fin salt er best)

    jeg har idag skyllet næsen i ca 4 måneder og mine slimhinder har aldrig haft det bedre de slapper fuldstændig a
    udover det giver det en meget ren fornemmelse hvis du har været udsat for støv eller røg + det nedsætter betydeligt snorken

    i starten løber vandet måske langsomt men ha tålmodighed efter en uges tid pladre det bare igennem hvis du skyller morgen og aften

    virkelig varme anbefalinger fra en der fast i to årtier har gået rundt med en flaske giftig otrivin i lommen (fatter ik det er til lovligt salg i håndkøb)

    prøv at tænk på hvor meget mere effektivt det er end apotekets sunde alternativ med at gi et lille pift med "renset vand" blandet med salt til 50 kr for 30 ml at så hælde en 1/2 liter saltvand igennem det ene næsebor og derefter 1/2 liter gennem det andet
    det er noget der virker prøv det

    cheers heinzz
  • Indstillinger
    Hej, Heinz jeg har også prøvet de små saltvand fra apoteket uden resultat.

    Men vil da helt klart prøve dit forslag med vandkanden :-o men hvad er blandingsforholdet?

    Tak.
  • Indstillinger
    til skylle kanden medfølger der en doserings ske (ca 1 teske fuld salt til 1/2 liter vand) men der medfølger også udførelig vejledning
    hvis der er forskellige størrelser kander så køb den største for der vil der være mest tryk på vandet
    mvh hz
Log in eller Registrér for at kommentere.