Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Udebleven menstruation, hjælp!

Redigeret 1 marts, 2012, 16:10 i PMS og menstruation
Hej,
Jeg er en pige på 18 år, min menstruation er udebleven to måneder nu og der er ingen tegn på at den er på vej.
Jeg er ret nervøs, har haft menstruation siden jeg var 13 år, dvs. i 5 år, og den er aldrig udebleven før. Den er meget regelmæssig og jeg er på p-piller pga. smerterne.
Jeg har ikke haft sex i hvert fald 2 år, så jeg er 100 % sikker på at jeg ikke er gravid.
Jeg vejer godt nok lidt for meget(152 høj og 68,5 kilo), men min vægt har aldrig hindret min menstruation i at komme og jeg har ikke taget på, snarere tværtimod, siden august har jeg tabt omkring 4 kilo. Jeg er ikke decideret på slankekur, men er igang med en livsstils ændring, hvilket jeg ikke regner med vil påvirke min cyklus.
Jeg går godt nok også og er lidt ked af det engang i mellem. Min farmor og farfar vil ikke kendes ved mig(eller min mor og far og bror), men det er snart ved at være 4 år siden, så jeg synes det er underligt hvis mit humør over dét skal gå ind og påvirke mig nu? Desuden tror jeg ikke at jeg går og er mere ked af det end normale mennesker gør.
Jeg ved ikke hvad det er der sker? Er der nogle der kan hjælpe mig? Er der nogle der ved nogle grunde ud over dem jeg selv har skrevet lidt om, der kan gå ind og påvirke min cyklus?

Hilsen Bettina:

Ps: Det skal måske lige siges at da jeg afsluttede min menstruation i november, stoppede jeg med mine p-piller(fordi jeg havde glemt at købe en ny omgang) og havde tænkt mig at begynde ved den første menstruation dag igen.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det du kalder en meget regelmæssig menstruation har været en blødning fremkaldt af den pause du har holdt fra p-pillerne hver tredie uge. Derfor har den været regelmæssig.
    Nu er der ikke længere nogen piller der styrer det, og derfor skal din krop igang med på naturlig vis at fremkalde menstruationer.
    Det kan godt tage lidt tid - MEN jeg syntes, at du skal tale med din læge om det for at være sikker på, at der ikke er noget galt.

    Samtidig skal du så naturligvis tale med lægen om alle dine psykiske byrder, så du kan få hjælp.
  • Indstillinger
    Hej , Jeg har også et spørgsmål og håber i kan hjælpe mig med det. Har ikke fået min menstration i 4 dage, har købt et graviditettest og prøvede teste om jeg er gravid eller om jeg ikke er, men det er jeg ikke. Spørgesmålet er, hvorfor min menstration er forsinket.. Kan der være noget .. ? :(
  • Indstillinger
    Stress og vægttab kan forsinke menstruationen.

    Selvom testen er meget sikker, så er der nogle få kvinde de ikke virker på i starten af graviditeten, fordi der ikke er nok hormon i urinen. Så hvis menstruationen fortsat udebliver må du hellere tage en test igen om et par dage.
  • Indstillinger
    Tak for svaret .. Jeg var gravid men havde mistet den i december 2011.. Ønsker mig at blive gravid igen, :) Og prøver en test igen i morgen... I må krydse fingrene, og håber jeg er gravid.. :)
Log in eller Registrér for at kommentere.