Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Irritabel tyktarm og masin

Hannah57Hannah57
Redigeret 12 marts, 2012, 04:35 i Alternativ behandling
Jeg har haft problemer med min tyktarm længe. Jeg har købt en flaske masin
homøopatiske dråber. Nu går det bedre, ikke så meget rumlen og luft i maven. Men hvor længe skal jeg tage de dråber, er en flaske nok ? Der er også divertikler i tarmen, der skulle masin også kunne hjælpe. Har nogen her erfaring med det ?
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    har du ikke talt med din læge ---om at få den tarm undersøgt ---
    du spørger hvor længe du skal tage de dråber ---hvad står der i brugsanvisningen
    de dråber skal du vel --måske tage altid ---i lang tid --de tager vel kun toppen af dine symptomer --de helbreder sikkert ikke din tyktarm --

    men hvad med vædske --og mad --er det noget du tænker på ---
  • Indstillinger
    Tak for svaret. Ja jeg har været hos lægen og er blevet undersøgt. Jeg går også til diætist. Jeg blev rådet til vand, fiber og motion. Og så skal jeg tage husk for ikke at få forstoppelse.
    Men jeg vil gerne vide om nogen her har erfaring med homøopatisk medicin for at vide om det også kan klare forstoppelse.
    Og maden, ja idag skal jeg have gule ærter med masser af gulerødder, porrer og selleri og løg. det giver virkelig fibre, sundhed og varme.
  • Indstillinger
    hømopatisk medicin ---hvad tænker du på ---hvis du tager husk hver dag ---og drikker godt med væske ---skulle det forhindre forstoppelse---
    men hvad med det masin du er startet på ---hvis du syntes det er godt --kan du da godt bruge vdet samtidig---
    men alting skal have sin tid ---før det virker rigtig --og godt
  • Indstillinger
    Ja jeg vil også tage resten. jeg tror det hjælper, men er i tvivl, kan det passe ? det er tyndt som vand, og der står i brugsanvisning at der ikke er bevis for virkning. Og læger mener det ikke virker, men naturlæger mener nok det er godt. Jeg vil gerne styrke min tarm. Er også lidt træt af det husk hver dag.
  • Indstillinger
    hvis du syntest masin virker ---hvorfor skulle du så ikke tage det --prøv det 5-6 måneder og se derefter hvad der sker ---du er træt af husk --men det skal du også tage et stykke tid ---for at virk ningen kommer rigtig i gang ---
    derefter kan du tage det hver anden dag ---

    der er mange mennesker der er nød til at tage medicin --hver dag --det bliver en vane ---som hører til det daglige retuale ----

    en iriteret tyktarm --forsvinder ikke llige over en nat --så hvis du ikke går aktivt ind --fra starten --er det noget du kan slås med i lang tid
  • Indstillinger
    Ja det her kræver en daglig indsats.
    Tak for dine synspunkter.
  • Indstillinger
    Ja her er der noget, som jeg ved noget om med sikkerhed. Jeg har brugt Masin de sidste 30 år, havde ikke overlevet uden. Tager det af og til, når jeg synes maven trænger.
    Jeg har nemlig haft forstoppelse hele mit liv, med HUSK fik jeg det bare værre.
    Skade kan det så ikke.
  • Indstillinger
    Ja du har lang erfaring med det. Jeg synes også det er betryggende at man har kunnet få Masin i så mange år som du skriver. Superglad for dit svar.
  • Indstillinger
    Redigeret 2 april, 2012, 18:57
    Kære Hannah

    Du kan prøve kinesisk medicin behandling, vi har mange patienter har haft gode resultater.

    http://www.kelunwang.dk/
  • Indstillinger
    Kære Matsu
    Tak for dit svar. Kinesisk medicin er det også homøopatisk medicin og andre former for naturmedicin ? Jeg kender godt akupunktur med nåle, men har ikke fået det for min mave.
    Det hjalp fint på smerte i min skulder.
    Får man også råd om kosten ?
    Jeg tænker på mad som medicin.
Log in eller Registrér for at kommentere.