Hjem Sjældne sygdomme Sjældne sygdomme

Fortvivlet og opgivende

Redigeret 25 januar, 2012, 07:29 i Sjældne sygdomme
Jeg er en ung kvinde på 25 år. Jeg døjer dagligt med smerter, træthed, maveproblemer, sår, infektioner og en masse mere.

Fysisk:
Da jeg var ca 10 år, begyndte jeg at falde om, jeg blev selvfølgelig undersøgt for minigitis og epilepsi, men de fandt intet, efter mit første anfald, skete det ca 1 gang om året, til jeg var ca 15 år.

Da jeg blev 17 år tog jeg et år til USA, der over fik jeg et anfald og fik en kræftig hovedpine efterfølgende, de gav mig migræne medicin, som jeg desværre fik et anafylaptisk shock af og blev indlagt.

Da jeg kom hjem fra USA forsatte hovedpinerne, og de danske læger begyndet at undersøge mig, en læge sagde at det bare var migræne og at der jo ikke var grund til at jeg var indlagt, indtil han spurgte hvor længe jeg havde haft hovdepine, kunne jeg svare over 3 mdr. hvor han så sagde jammen så er det jo ikke migræne... Det må være psykisk

Jeg har haft en del år uden anfald, men sidste år faldt jeg om igen, og igen for et par måneder siden.

Efter mit sidste anfald, føler jeg at der er ting der har ændret sig kraftigt, jeg føler mig rigtig klodset og kommer hele tiden tilsakde, selv om jeg er ekstra opmærksom, jeg føler at der er dage hvor jeg mumler og ikke kan sige ord rigtigt eller har svært ved at udtale dem.

Jeg har altid døjet med maveproblemer, da jeg var helt lille klagede jeg over kvalme og ondt i maven, jeg kan jo så ikke sige om det var for at slippe fra børnehave da jeg ikke selv rigtig husker det. Jeg har gennem mange år blevet nød til at spise kylling til jul da and og fed mad gjore rigtig ondt, i perioder er det så slemt at jeg ikke kunne indtage andet end vand.

I maj 08 kørte jeg galt og brækkede ryggen to steder. Efter har jeg ikke kunne tage på. Der i mod taber jeg mig, kort efter min bilulykke tabte jeg mig 23 kg på tre måneder, uden at ændre kostvaner eller selv ville det.

Der ud over har jeg til tider gangbesvær, svært ved at holde fast på ting. Til tider hæver mine føder op om aften, og min højre arm har det med at "miste" kræfter, hæver op og bliver helt blå. Det er måske mén fra ulykken men jeg ved ikke hvad der er hvad mere.

Jeg er blevet undersøgt for div. alvorlige sygedomme så som cancer, leukimi, og andre dødlige sygdomme som stort set er udelukket nu. De har flere gange været inde over Crohn, en læge i 06 fandt noget, men biopsien kom tilbage normal. Da jeg fik lavet undersøgelsen sidst fandt de intet.

Jeg er meget fortvivlet, for hver gang at de finder noget og laver testen igen viser der sig intet.

Lægerne ender altid med at sende mig til psyk da de jo ikke kan finde noget fysisk.

Psykisk:
Eftersom at jeg altid har været ind og ud af hospitalerne og lægerne aldrig har fundet noget og at jeg altid får af vide at det er psykisk blev jeg i 2003 meget deprimeret, og begyndte at få psykiatrisk hjælp. Jeg har været i behandling gennem psykiatrien og arbejder dagligt med mig selv. Jeg er afsluttet og rask psykisk, i følge psykiatrene.

De fysiske læger siger det er psykisk og de psykiske læger siger det er fysisk.

Hvad gør man når man bliver kastet rundt hele tiden, jeg går nu igen og venter på at blive indkaldt til psyk, (men har fået afvide af den afdeling jeg muligvis skal hen til at de ikke ved hvorfor de skal tage mig i behandling) da de nu vil udelukke anoreksi (alle ved det ikke er det da jeg ELSKER mad)

Jeg er meget fortvivlet. For de smerter og daglige problemer jeg har er der. Og nogle læger giver mig ret i at der er noget fysisk, de ved bare ikke hvad.

Jeg vil bare gerne være rask og sund, og helst gerne tage et par kilo på så jeg ikke ligner et skelet.

Er der nogen som kender noget lignede eller har haft nogle af de samme symptomer som mig?

Hjælp!!
Log in eller Registrér for at kommentere.