Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Fortrydelse af sterilisation

Redigeret 24 januar, 2012, 11:59 i Prævention
Halløj

Jeg er en mand på 34, som fik foretaget et vasektomi(Mandlig sterilisation) for snart 4 år siden.

Dengang var det et gratis indgreb som blev betalt over den offentlige sygesikring.

Jeg har sidenhen erfaret at det ved indgangen til 2011 blev pålagt egenbetaling, og nu koster omkring 7.500,-

Jeg er sidenhen blevet skilt, og er et helt nyt sted end da mig og min ekskone blev enige om at det for 4 år siden, så går og overvejer at få tilbageført min vasektomi kirurgisk, så jeg påny, vil kunne befrugte en kvinde naturligt.

jeg har dog læst på nettet at man i Danmark er gået bort fra disse tilbageførsler, da man typisk fik et skuffende resultat.

er der nogen der ved om det er muligt at få foretaget sådan et kirurgisk indgreb i Danmark, og er der nogen der har et bud på hvad sådan et indgreb koster. Kan næsten kun forestille mig at det koster mere end selve vasektomien, specielt efter at denne er blevet pålagt egenbetaling.

Jeg er klar over risikoen for nedsat sædkvalitet efter tre års afbrydelse, og blev også meget tilfredsstillende informeret om alle konsekvenserne ved at få foretaget et vasektomi forud for at få det udført. Jeg var bare et andet sted i mit liv, og havde ikke i min vildeste fantasi forventet at jeg skulle skilles et par år efter.

Så ganske kort.. Er der nogen der ved hvad det koster at få vendt et vasektomi?

På forhånd tak

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja det er muligt at få foretaget sådan et kirurgisk indgreb i Danmark og det koster 19500 men prisen er forkelligt fra kirurg til kirurg. Det er vigtigt du finder en rigtig god kirurg som har fortaget indgrebet på mange mænd.
Log in eller Registrér for at kommentere.