Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ubehandlet Myxødem. Hvad sker der?

Ja overskriften siger sig selv.

Læser og læser rundt om på nettet for at lære mere, men synes ikke rigtig jeg kan finde noget om, hvad det rent faktisk gør ved kroppen, når man går for længe med ubehandlet lavt stofskifte.. Altså jeg ved jo fra mig selv at man bliver MEGET træt, øm, glemsom, frysepind mm, men hvad gør det ved selve kroppen? Giver det varige skader? Ødelægger noget?? Kan det have indvirkning på imunforsvaret? Jeg synes nemlig at jeg bøvler rigtig meget med at jeg rager alt til mig, næsten konstant har hævede lymfekirtler, øm nakke og øm hals..

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det undrer mig rigtig meget, hvis ingen ved noget om ovennævnte, så prøver lige at få indlægget op igen :) Hilsen mig der nu endnu engang har reaktivering af cytomegalovirus, med forstørret milt, hævede og ømme lymfekirtler i nakke og hals, forhøjet temperatur og stor træthed....
  • Indstillinger
    Lavt stofskifte er en sygdom der påvirker hele kroppen på celleniveau pga. mangel på livsvigtigt thyreideahormon. Sygdommen forhindrer jo ilt og næringsstoffer i at blive transporteret optimalt rundt i kroppen - og dermed kan kroppen ikke fungere.
    Ubehandlet vil kroppens organer over nogen tid fungere dårligere og ende med at sætte ud. Man går i myxødemkoma.
    Det er dog individuelt hvordan og hvor længe man kan leve med en ubehandlet sygdom, men de symptomer du og vi andre har når stofskiftet er i uorden, er jo netop den kedelige smagsprøve på sygdommens karakter. Så behandling er selvfølgelig nødvendig.
    Har man den variant af sygdommen som producerer antistoffer er der en ubalance i immunsystemets t-celler, men det betyder ikke at ens immunsytem i øvrigt er dårligt. Det betyder blot at det er ens eget immunsystem der angriber kirtlen. Og det gør ikke en mere modtagelig for sygdom i øvrigt.
Log in eller Registrér for at kommentere.