Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Jeg kan og vil ikke mere. Hjælp!!

Redigeret 24 januar, 2012, 16:45 i Angst
Hej alle sammen. Jeg er en teenager pige på knap 15 år og går i 9.klasse.. Jeg er virkelig bange. Bange for alt? Bange for den mindtse fejl? Jeg har ingen veninder længere og er altid ensom. Jeg føler at ingen vil have kendskab til mig. Før i tiden var alt perfekt, og havde alt hvad jeg mangler nu. Har ingen at tilknytte mig til. Jeg har været en stikker :( har ikke haft kunne tie stille. Har sagt mine veninders hemmeligheder videre. Ikke fordi jeg vil dem ondt!!! Men der har været så mange der har stukket, beşliler og nedgjort mig, at det går udover andre. Har fået et dårlig ry i byen. Føler ikke at jeg burde leve. Hvorfor lever jeg? Mit liv, er forfærdeligt. Og fortryder stort ser alle mine handlinger. Jeg er bange, bange for alle og enhver, inklusiv mig selv. Er bange for at sige eller gøre noget forkert. Jeg græder hver dag. Føler mig fortabt. Har det dårligt med mig selv... Virklig! Jeg ved ikke hvordan jeg har kunnet fået mig selv til det. Jeg har ødelagt alt. Alt for mig selv. Føler t der ingen udvej, tilbage er. Ingen vil mig det gode... Hvordan skal jeg dog gøre det godt?! Jeg kan ikke bilde mig selv ind, at forkæle andres hemmeligheder. Men sker er sker og alle hader mig. Jeg har prøvet at begår selvmord. Det ulykkes. Mrb tanken susser tit forbi...

Kommentarer

• Hej

Mon ikke din angst og mindreværdfølelse kommer af, at du har dummet dig, og sladret, og derfor mistet dine veninder ?

Det bliver nok svært at få rettet op igen, men var det ikke en ide at tage på efterskole og begynde på en frisk ?

Du begår nok ikke den fejl en gang til.

Held og lykke :)
  • Det lyder lidt som om din omgangskreds heller ikke ligefrem er sund. Jeg synes du skal prøve at slappe af, slette kontakten til de mennesker der nedgør dig (hvis det er mennesker i din klasse synes jeg du skal tage fat i en lære, så kan du blive rykket til en anden klasse, eller en anden skole). Ikke alle mennesker er onde og tror på rygter, jeg tror det vil være meget sundt for dig at få en ny vennekreds, og hvis du har svært ved at tage direkte fysisk kontakt kan du jo skrive med nogen på nettet først (msn osv.) eller deltage i noget teater, musik eller lign. der vil man også altid møde nye mennesker og skabe gode venner med samme interesse :)

og mht. selvmordstanker og forsøg skal du vide at du ikke er alene, og du bør ringe til din læge (hvis du ikke har nummeret står det på dit sygesikringskort), de vil henvise dig til psykolog eller psykiater, og det kan trods alt efter et selvmordsforsøg altid KUN gå opad fra nu af hvis du får hjælp

gode tanker herfra kh isabella
  • Hey op med humøret det skal nok gå.
    Det lyder som om du virkelig mangler nogen,
    Som gider lytte.
    Jeg synes du skal prøve at Google børnetelefonen.
    Dem havde jeg selv stor glæde af da jeg var på din alder,
    Og bestemt heller ikke havde det nemt.
    De er virkelig søde. Og har du ikke mulighed eller lyst til at ringe,
    Kan du chatte med dem. Synes virkelig du skal gi det en chance.
    De kan sikkert også give dig et svar på hvad DU kan gøre.
    Eller gå hen og få noget hjælp.
    Efterskole er en virkelig god ting, som en af de andre skrev.
    Der har du mulighed for at starte på en frisk, og få helt nye venskaber, og meget stærke venskaber. Virkelig en god og sund ting.
    Det er hårdt at være teenager.
    Kan udenmærket huske hvordan det var. Det er ikke spor nemt. Men du kommer videre og tingene bliver nemmere med tiden. Ikke alle. Men du skal nok komme frem i verdenen, hvis du selv vil. Hvor der er vilje er der vej.
    Selvmord er ingen løsning. Selvom du ikke tror det nu, så vil det helt sikkert være en masse som vil blive rigtig kede af at miste dig.
    Og gode venskaber tar rigtig mange år at bygge op, og med tiden vil du selv sortere de mennesker fra som ikke er gode for dig og ikke acceptere sig for den DU er, du skal ikke lave om på dig selv for andres skyld. Du skal kun gøre det for dig selv.
    Jeg lover dig der er lys for enden af tunnelen. Den kan bare virke utrolig lang:)
Log in eller Registrér for at kommentere.